Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

14 December, 2009

Juruhebah jabatan penyiaran harus peka dengan isu semasa- Mong


Caption: RASMI...Mong (tengah) bersama Shamshuddin (dua kiri), Jelani (tiga kiri) dan Sulaiman (dua kanan) ketika memotong kek ulangtahun ke-27 RTM Sri Aman malam tadi.

SRI AMAN, Isnin (14 Dis) – Juruhebah dan penerbit rancangan Jabatan Penyiaran harus peka terhadap isu semasa sejajar dengan perkembangan industri informasi dan hiburan berikutan wujudnya teknologi canggih pada masa sekarang.

Menteri Muda Pelancongan dan Warisan, Mong anak Dagang ia penting agar mereka dapat mencapai matlamat dan seterusnya dapat menjadi penghibur dan menyampaikan maklumat muktahir dengan lebih bergaya dan tepat.

“Dengan kata lain para juruhebah dan penerbit rancangan penyiaran harus sentiasa berusaha meningkatkan kemahiran komunikasi masing-masing agar mereka mampu menyampaikan maklumat dengan jelas dan menyakinkan,” katanya.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Begunan berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Anugerah Kualiti Jabatan Penyiaran Malaysia RTM Sri Aman di sini malam tadi.

Selain itu beliau yang juga Menteri Muda Pertanian (Penyelidikan dan Penyelerasan) berharap agar RTM Sri Aman lebih proaktif dan inovatif dalam mempertingkatkan lagi mutu perkhidmatan mereka selepas ini.

Aspek proaktif dan inovatif terbabit menurut beliau amat penting agar perkhidmatan yang diberik dapat menyumbang kepada pembangunan hidup rakyat yang lebih progresif dan dinamik.

“Pada pandangan saya Anugerah Q adalah satu program yang baik dan patut diteruskan kerana mereka yang berkhidmat dengan cemerlang haruslah diberi penghargaan.

“Justeru diharap agar anugerah ini dapat menyuntik semangat baru dikalangan kakitangan RTM Sri Aman untuk mempertingkatkan mutu kerja masing-masing dengan lebih baik selepas ini,” katanya.

Hadir sama ialah Residen Sri Aman, Abang Shamshuddin Abang Seruji, Pengarah Penyiaran Sarawak, Abdul Jelani Mahmud dan Pengurus RTM Sri Aman, Abang Sulaiman Abang Joh.

Mong menerusi Majlis Anugerah Kualiti Jabatan Penyiaran Malaysia RTM Sri Aman terbabit telah mengumumkan peruntukan bagi tahun 2010 bernilai RM5,000 kepada Kelab Rekreasi dan Kebajikan RTM Sri Aman.

Tamat...


No comments:

Post a Comment