Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

12 December, 2009

Hari pertama Hari Terbuka RTM dapat sambutan







Caption:

1.INGIN CUBA...Seorang pengunjung sedang menunggang di atas motorsikal berkuasa tinggi milik Pasukan Polis Diraja Malaysia ketika berlangsungnya program kelmarin.

2.MARI BELI...Sebahagian dari produk makanan yang dijual di Gerai Jualan Beraneka ketika berlangsung program Hari Terbuka RTM Sri Aman di sini kelmarin.

3.TERTARIK...Para pengunjung sedang melihat pameran yang berlangsung pada Program Rumah Terbuka RTM Sri Aman kelmarin.

SRI AMAN, Sabtu (12 Dis) – Ratusan orang pengunjung membanjiri kawasan Stesen Radio Televisyen Malaysia (RTM) Sri Aman untuk menyaksikan aktiviti Hari Terbuka di situ yang diadakan bersempena dengan sambutan Hari Q (Kualiti) RTM Sri Aman bermula dari jam 8 pagi hingga 12 tengah malam tadi.

Program Hari Terbuka bersempena dengan sambutan Hari Q RTM Sri Aman yang akan berlangsung dari 11 hingga 13 Disember nanti menyediakan pelbagai aktiviti menarik untuk pengunjung di sini.

Antaranya ialah pameran oleh jabatan kerajaan dan swasta, gerai jualan beraneka, pemeriksaan kesihatan secara percuma, persembahan Gendang Ria secara lintas langsung, sukaneka, ujibakat juruhebah radio secara percuma, Pertandingan Bintang Klasik, Bintang RaSA, Bintang Kecil, Bertandak Berpasangan dan Tarian Shuffle.

Tinjaun rambang Utusan Sarawak kelmarin mendapati bahawa orang ramai sanggup bersanggup berkunjung ke Program Hari Terbuka RTM Sri Aman ini walaupun cuaca buruk (hujan) melanda bandar ini bermula jam 2 hingga 3.30 petang kelmarin.

Rata-rata orang ramai ingin melihat dengan lebih dekat dua acara menarik yang berlangsung di situ iaitu Pertandingan Bintang Kecil (jam 2 hingga 5.30 petang) dan Pertandingan Tarian Shuffle RTM Sri Aman (jam 8 hingga 12 tengah malam) yang berlangsung di situ kelmarin.

Bagaimanapun jumlah kedatangan pengunjung ke stesen RTM Sri Aman ini dijangka mencecah ribuan orang mulai 12 hingga 13 Disember ini berikutan faktor hari cuti umum dan jenis acara yang diadakan.

Terdahulu Pengurus Penyiaran RTM Sri Aman, Abang Sulaiman Haji Abang Joh berkata program yang julungkalinya diadakan di stesen RTM Sri Aman ini bertujuan untuk mewujudkan hubungan mesra di antara penduduk bandar Sri Aman dan kakitangan stesen penyiaran itu sendiri.

“Kita mahu penduduk khususnya pendengar setia stesen radio RTM atau RaSA FM Sri Aman untuk mengenali personaliti juruhebah dengan lebih dekat disamping melihat sendiri langkah pengendalian operasi kita di sini menerusi sambutan Hari Terbuka ini nanti.

“Kemuncak program Hari Terbuka RTM 2009 ini nanti akan berlangsung pada 13 Disember di mana berlangsungnya Majlis Anugerah Q RTM Sri Aman pada malam tarikh tersebut,” katanya.

Justeru beliau berharap agar program Hari Terbuka RTM Sri Aman ini dapat memperkukuhkan lagi hubungan silaturahim di antara kakitangan beliau dan penduduk dalam bandar Sri Aman selepas ini.

Tamat.





No comments:

Post a Comment