Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

21 December, 2009

Harden batalkan sambutan Krismas di Sri Aman


Mugshot: DATUK FRANCIS HARDEN HOLLIS

SRI AMAN, Selasa – Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis bersama keluarganya tidak akan mengadakan Majlis Rumah Terbuka bersempena sambutan perayaan Krismas pada 25 Disember ini.

Jurucakap beliau ketika dihubungi memberitahu bahawa beliau bersama keluarga terpaksa membatalkan Majlis Rumah Terbuka Krismas di Sri Aman pada tahun ini atas sebab masalah yang tidak dapat dielakkan.

“Harden bersama keluarga sememangnya tidak pernah ketinggalan mengadakan majlis rumah terbuka sempena Krismas di kediaman beliau dalam kawasan Jalan Tini pada perayaan Krismas yang sebelumnya.

“Sudah tentunya berita ini mengecewakan para rakyat dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN kerana masalah beliau menyebabkan majlis rumah terbuka pada tahun ini dibatalkan...maka kita terpaksa terima,” katanya.

Bagaimanapun Harden bersama keluarganya menurut jurucakap terbabit mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Menyambut Perayaan Krismas dan Tahun Baru kepada semua rakyat dalam bandar Sri Aman.

“Beliau bersama keluarga juga mungkin tidak akan menyambut Krismas pada tahun ini disebabkan oleh masalah berkenaan. Namun beliau tidak lupa untuk mengucapkan Selamat Menyambut Hari Krismas kepada semua penduduk beragama Kristian dalam bandar ini,” katanya.

Tamat.



No comments:

Post a Comment