Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 October, 2009

SIDS Betong anjur dinner pada 7 Oktober ini

SRI AMAN, Khamis (22 Okt) – Sarakup Indu Dayak Sarawak (SIDS) cawangan Betong akan menganjurkan Majlis Makan Malam bersempena Ulangtahun Ke-20 Penubuhan SIDS bertempat di Dewan Tan Sri Stephen Kalong Ningkan, Betong pada 7 November ini.

Pengerusi pengelola majlis, Roslind Ginjah ketika dihubungi berkata majlis yang akan bermula pada 6.30 petang itu bertujuan untuk merapatkan hubungan di antara para ahli SIDS dari seluruh cawangan dalam negeri ini.

“Penganjuran majlis makan malam ini sekaligus dapat menghimpunkan kesemua ahli SIDS dalam negeri ini disamping memperkukuhkan lagi ikatan kerjasama di kalangan diri masing-masing,” katanya.

Selain itu Majlis Makan Malam bersempena Ulangtahun Ke-20 Penubuhan SIDS berkenaan katanya juga dilihat mampu menyemai semangat kekitaan dikalangan para ahli pertubuhan wanita terbabit selepas ini.

“Setakat ini terdapat 14 buah cawangan SIDS dalam negeri ini telah mengesahkan kehadiran masing-masing pada Majlis Makan Malam bersempena Ulangtahun Ke-20 Penubuhan SIDS itu kelak.

“Justeru diharapkan agar majlis ini nanti dapat mewujudkan satu ikatan perpaduan dan kerjasama dikalangan ahli SIDS di masa akan datang,” menurut beliau sambil menambah bahawa sebanyak 80 buah meja telah ditempah bagi tujuan majlis makan malam terbabit setakat ini.

Bagaimanapun dengan sasaran tempahan meja mencapai 100 buah, orang ramai menurut Roslind masih boleh menempah meja masing-masing menerusi bayaran RM300 sebuah dengan menghubungi beliau di talian 013-5660561 atau Eva Bobby di talian 019-8779627.

Majlis Makan Malam bersempena Ulangtahun Ke-20 Penubuhan SIDS ini menurut beliau juga akan dirasmikan oleh Timbalan Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu anak Numpang.

“Antara tetamu kehormat majlis pada malam itu ialah Pengerusi SIDS, Senator Dato Sri Empiang Jabu, Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Douglas Uggah Embas dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Saban, Robert Lawson Chuat.

“Antara acara menarik yang akan bakal diadakan pada majlis itu ialah Pertandingan Ratu Ibu, persembahan nyanyian lagu secara langsung oleh kumpulan pemuzik, persembahan kebudayaan dan cabutan tiket bertuah,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment