Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

19 October, 2009

Polis rayu kerjasama orang ramai bantu siasat kes langgar lari

SRI AMAN, Selasa (20 Okt) – Pihak polis merayu kerjasama daripada orang ramai untuk tampil memberikan maklumat berhubung satu kes langgar lari yang berlaku di kilometer 65, Jalan Sri Aman / Kuching pada 16 Oktober lalu.

Menurut kenyataan yang diterima hari ini, kes langgar lari yang berlaku di kawasan Sekolah Kebangsaan (SK) Aping itu telah melibatkan kematian serta-merta seorang penunggang motorsikal berusia 30 tahun di tempat kejadian tersebut.

“Sekitar 6.15 petang pada 16 Oktober lalu, seorang penunggang motorsikal iaitu Anthony anak Akim ditemui mati di tempat kejadian (kilometer 65) ketika mangsa dalam perjalanan pulang dari Batu Arang, Selantik yang terletak di kawasan kilometer 62, Jalan Sri Aman / Kuching.

“Mangsa yang terbunuh dalam kemalangan ini sedang dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Sabal Kruin, Simunjan sebelum oleh sebab langgar lari menerusi kejadian itu,” katanya.

Justeru menurut kenyataan terbabit, orang ramai diminta untuk menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman iaitu Inspektor Ahmad Fuad menerusi talian telefon 013-3981414 jika mempunyai maklumat lanjut berhubung kes tersebut.

“Orang ramai juga boleh menghubungi Penolong Pegawai Penyiasat IPD Sri Aman iaitu Sarjan Sen Sili menerusi talian telefon 019-8860211 atau menghubungi Balai Polis Sri Aman menerusi talian 083-322121 jika mempunyai maklumat berhubung kes ini,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment