Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 October, 2009

Majlis Anugerah Tiang Laju SMKS 6 November ini

SRI AMAN, Isnin - Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Simanggang akan mengadakan Majlis Anugerah Tiang Laju 2009 pada 6 November ini bertempat di Dewan Suarah Sri Aman bermula jam 8 pagi.
Pengetuanya, Haji Ibrahim Jamain menerusi kenyataan medianya memberitahu bahawa objektif utama majlis berkenaan diadakan adalah untuk mengiktiraf kejayaan para pelajar dalam bidang kurikulum dan akademik sekolah itu sebelum ini.
“Selain itu majlis ini juga bertujuan untuk memberi penghargaan terhadap bakat dan potensi pelajar dalam bidang ko-kurikulum SMK Simanggang selama ini.
“Malahan majlis ini tidak lupa juga untuk memberi penghargaan ke atas khidmat dan penglibatan aktif para pelahar dalam pelbagai pertandingan dan aspek kepimpinan sekolah sebelum ini,” menurut beliau.
Justeru kata Ibrahim diharap agar majlis ini dapat dijadikan sebagai peransang atau motivasi kepada para pelajar untuk terus merintis cabaran dalam meneroka pelbagai sumber ilmu demi cita-cita dan kejayaan dalam kehidupan masing-masing.
“Ibu bapa pelajar dijemput untuk hadir sama bagi meraikan kejayaan anak didik SMK Simanggang demi menyuntik semangat juang yang tinggi dalam diri mereka menerusi majlis itu nanti,” katanya.
Tamat...

No comments:

Post a Comment