Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 October, 2009

Kursus nikah JAIS 27 hingga 28 Oktober

SRI AMAN, Jumaat (23 Okt) – Jabatan Agama Islam Bahagian Sri Aman (JAIS) akan menganjurkan Kursus Pra Perkahwinan selama dua hari bermula dari 27 hingga 28 Oktober ini.

Kursus Pra Perkahwinan yang akan berlangsung di Bilik Seminar, Pejabat Jabatan Agama Islam Bahagian Sri Aman itu nanti akan bermula dari jam 8 pagi hingga jam 4.30 petang pada tarikh yang dinyatakan.

“Kursus Pra Perkahwinan bermula 27 hingga 28 Oktober ini nanti adalah terbuka kepada semua penduduk beragama Islam dari sekitar bahagian Sri Aman.

“Tujuan utamanya Kursus Pra Perkahwinan ini diadakan adalah sebagai langkah persediaan awal terhadap para peserta kursus sebelum mereka mendirikan rumah tangga bersama pasangan hidup masing-masing selepas ini,” menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh jabatan tersebut.

Selain itu Kursus Pra Perkahwinan ini juga adalah merupakan kursus awal untuk mempersiapkan mental dan fizikal para peserta kursus yang mahu mendirikan rumah tangga bersama pasangan hidup mereka kelak.

Justeru itu penduduk beragama Islam yang berminat untuk menyertai kursus ini boleh mendapatkan borang penyertaan dari Pejabat Agama Islam Bahagian Sri Aman pada waktu operasi pejabat berkenaan.

Tarikh tutup penyertaan telah ditetapkan pada 26 Oktober ini dan sebarang maklumat lanjut berhubung kursus terbabit boleh dilakukan dengan menghubungi dengan pejabat berkenaan menerusi talian 083-322318.

Tamat...

No comments:

Post a Comment