Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

02 October, 2009

KPD Sri Aman anjur rumah terbuka raya


Caption: UNTUK ALBUM...Mat Jusoh (kanan) sekali ketika merakamkan gambar kenang-kenangan bersama Mong (tiga kanan) dan rombongan ketika berlangsungnya majlis hari ini.

SRI AMAN, Sabtu (3 Okt) – Ketua Polis Daerah Sri Aman, Deputi Superitenden Police (DSP) Mat Jusoh Muhammad bersama keluarga telah mengadakan Majlis Rumah Terbuka 2009 bertempat di kediamannya hari ini.

Beliau bersama isteri, Rohani binti Isnawi telah mengadakan majlis rumah terbuka bermula seawal jam 10 pagi hari ini sambil menjamu para hadirin dengan pelbagai juadah kuih, nasi dan mee yang menarik.

Pada permulaan majlis rumah terbuka ini, para ketua masyarakat Cina termasuk Temenggong Tan Chong Meng dan Pemanca Sii Toh Peng telah mengunjungi beliau dan keluarga.

Turut menyerikan suasana majlis rumah terbuka itu ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Begunan, Mong anak Dagang dan rombongan yang hadir pada jam 10.40 pagi.

Kemudiaan, majlis rumah terbuka beliau ini mula dihadiri oleh ramai golongan penduduk termasuk para orang awam, ahli perniagaan, kakitangan kerajaan, pesara dan para pegawai kanan polis serta anggota lain-lain pangkat dari Ibupejabat Polis Daerah Sri Aman.

Mat Jusoh ketika ditemui pemberita hari ini menjelaskan bahawa tujuan utama majlis rumah terbuka ini diadakan adalah untuk mengeratkan lagi hubungan tali silaturahim di antara ketua polis dengan para anggota dan lain-lain golongan penduduk dari bandar Sri Aman ini.

“Majlis rumah terbuka ini dilakukan secara persendirian oleh saya dan isteri dengan bantuan sanak saudara saya yang lain demi memeriahkan lagi suasana sambutan perayaan Hari Raya Aidilfitri bagi tahun ini.

“Syukur alhamdullilah kerana majlis rumah terbuka ini mendapat sambutan yang amat mengalakkan dari golongan penduduk sekitar bandar Sri Aman dan seterusnya membuka peluang untuk mereka beramah mesra di antara satu sama yang lain,” katanya.

Majlis rumah terbuka ini juga menurut beliau secara tidak langsung dapat mengeratkan lagi hubungan kerjasama di antara pihak polis dan penduduk dalam mengekalkan tahap keselamatan dan keamanan di bandar Sri Aman.

Justeru beliau bersama keluarganya dapat mengadakan majlis rumah terbuka menjelang perayaan Hari Raya Aidilfitri di tahun yang akan datang demi mengeratkan lagi hubungan perpaduan diantara pihak polis dan penduduk.

Majlis rumah terbuka bersempena perayaan Hari Raya Aidilfitri yang diadakan oleh Mat Jusoh dan keluarga berakhir pada jam 2 petang hari ini.

Tamat.







No comments:

Post a Comment