Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 October, 2009

Bank Rakyat Sri Aman anjur ramah tamah aidilfitri


Caption: 1MALAYSIA... Nazaruddin (tengah) dan Roslan (dua kiri) merakamkan gambar kenangan bersama Pemanca Sii (kiri sekali), Penghulu Lee (tiga kiri) dan Kapitan Yap (kanan sekali) ketika berlangsungnya majlis kelmarin.


Foto:ZULIA HAJI JEMAT

SRI AMAN, Selasa – Majlis Ramah Tamah Aidilfitri anjuran Bank Kerjasama Rakyat Malaysia atau Bank Rakyat cawangan Sri Aman yang berlangsung di sini pagi kelmarin telah dimeriahkan menerusi kehadiran lebih 400 penduduk dari sekitar bandar Sri Aman ini.

Majlis Ramah Tamah Aidilfitri yang bermula dari jam 9 pagi hingga 12 tengahari di hadapan premis Bank Rakyat cawangan Sri Aman ini nyata dimeriahkan lagi dengan kehadiran Ketua Bank Rakyat bagi Kawasan Wilayah Sarawak iaitu Haji Nazaruddin bin Zainal Abidin.

Pengurus Bank Rakyat cawangan Sri Aman, Roslan Ali ketika ditemui berkata Majlis Ramah Tamah Aidilfitri ini adalah merupakan pentas bagi memperluaskan lagi semangat 1Malaysia yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum ini.

“Ia dapat dilihat apabila majlis ini berjaya menghimpunkan semua penduduk berbilang kaum serta agama dalam bandar Sri Aman dan sekaligus mampu memperkukuhkan hubungan di antara mereka menerusi konsep 1Malaysia,” menurut beliau.

Selain itu Majlis Ramah Tamah Aidilfitri ini juga menurut Roslan adalah merupakan satu penghargaan daripada pihak Bank Rakyat terhadap pelanggan setia mereka dalam bandar ini.

Malahan penganjuran Majlis Ramah Tamah Aidilfitri ini juga bertujuan untuk mempromosi Bank Rakyat kepada orang ramai tentang perkhidmatan yang ditawarkan oleh pihaknya terhadap mereka selama ini.

“Dengan penuh rasa bangga dan terharu, Bank Rakyat cawangan Sri Aman ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada semua kakitangan kerajaan, swasta dan orang awam yang telah hadir bagi memeriahkan suasana penganjuran majlis ini,” katanya.

Majlis Ramah Tamah Aidilfitri ini juga turut dimeriahkan dengan kehadiran ketua kaum Cina di bandar Sri Aman iaitu Pemanca Sii Toh Peng, Penghulu Lee Siang Hua dan Kapitan Yap Kuat Kee.

Tamat.

No comments:

Post a Comment