Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 September, 2009

Warga emas mati dibaham buaya di sungai skrang







Caption:

1.MALANG...Gambar mangsa iaitu Debeline yang mati dibaham buaya di Sungai Skrang hari ini.




2.AIR YANG TENANG JANGAN DISANGKA TIADA BUAYA...Gambar menunjukkan lokasi penemuan mayat Debeline yang mati disambar buaya di Sungai Skrang hari ini.

SKRANG, Rabu (30 sept) – Seorang penduduk warga emas mati dibaham buaya ketika sedang mandi di Sungai Skrang dalam kejadian yang berlaku pada jam 11.30 pagi hari ini.

Ketua Polis Daerah Sri Aman, DSP Mat Jusoh bin Muhammad ketika dihubungi berkata mangsa yang terbunuh dalam kejadian ini dikenali iaitu Debeline anak Nyambong, 50, dari Pengkalan Rumah Dukun, Rembai, Skrang.

“Polis terus melancarkan operasi mencari dan menyelamat mangsa sebaik sahaja laporan mengenai kejadian tersebut dibuat oleh penduduk di balai polis yang berdekatan.

“Menerusi operasi tersebut pihak polis akhirnya berjaya menemui mayat mangsa dalam sungai yang tidak jauh dari lokasi kejadian terbabit pada jam 1 petang,” katanya sambil menambah bahawa terdapat kesan robekan di bahagian perut dan kesan gigitan luka di paha mangsa.

Mayat mangsa kata Jusoh kemudiannya dihantar ke Hospital Bahagian Betong untuk bedah siasat dan polis akan merujuk kejadian serangan buaya terbabit kepada pihak Perbadanan Perhutanan Sarawak bagi tujuan tindakan lanjut.

Sementara itu seorang penduduk wanita dari rumah panjang terbabit ketika dihubungi Utusan Sarawak memberitahu bahawa mangsa sedang mandi dengan isteri dan anak perempuannya sebelum berlaku kejadian tersebut.

“Ketika sedang mandi, mangsa dipercayai tiba-tiba berteriak dan memberitahu isteri serta anaknya bahawa ada sesuatu benda yang cuba menarik dirinya masuk ke dalam dasar sungai berkenaan.

“Bagaimanapun apabila si isteri datang membantu mangsa kemudiannya berteriak kepada isterinya agar tidak datang membantu dengan menyebut: Jangan bantu saya...saya hampir mati sebab ada benda (buaya) menarik saya ke dalam sungai,” menurut beliau.

Mangsa iaitu Debeline tambah penduduk itu telah berkelakuan pelik pada hari ini apabila mangsa dikatakan makan sebanyak dua kali bermula pagi hari ini sebelum disambar buaya pada kejadian tersebut.

Tamat.




No comments:

Post a Comment