Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

01 September, 2009

Ragam - perempuan tinggal kasut di Bazaar Ramadhan

SRI AMAN, Selasa (1 Sept) – Penganjuran Program Bazaar Ramadhan 2009 di bandar Sri Aman sememangnya mengundang pelbagai ragam manusia yang sering berkunjung ke situ untuk membeli kuih muih.

Ragam ini terbukti apabila seorang ibu beranak tiga dari sebuah rumah panjang di Lubok Antu tertinggal sepasang kasut sebaik sahaja selesai membeli-belah di Bazaar Ramadhan sekitar jam 5 petang kelmarin.

“Wanita terbabit bersama adiknya sebelum ini telah membeli-belah di sebuah pasaraya dalam bandar ini yang pada ketika itu sedang menawarkan aktiviti jualan murah sempena sambutan Hari Kebangsaan Malaysia.

“Setelah keletihan membeli barangan di pasaraya itu, ibu berkenaan bersama adiknya terus berkunjung ke Bazaar Ramadhan untuk membeli kuih-muih bagi dibawa pulang ke rumah panjangnya di Lubok Antu,” kata sumber.

Sebaik sahaja selesai membeli-belah di Bazaar Ramadhan, si ibu terbabit terus memasuki kenderaannya dan tanpa sedar meletakkan kedua-dua kasutnya itu di luar kenderaan beliau sendiri.

“Beliau kemudian menyedari kehilangan kedua-dua kasutnya itu sebaik sahaja tiba di rumah panjangnya sendiri.

“Apabila gagal di dalam kenderaan barulah beliau menyedari bahawa kedua-dua kasut miliknya itu terbabit tertinggal di kawasan parkir kenderaan bersebelahan Bazaar Ramadhan berkenaan,” katanya.

Si ibunya seterus kata sumber lagi terus bertindak menghubungi saudaranya di Taman Gamang, Sri Aman dan meminta mereka mencari kedua-dua kasutnya di tempat parkir kereta tersebut.

“Bagaimanapun suadara kepada si ibu berkenaan gagal menemui kasut di tempat parkir kenderaan Bazaar Ramadhan sekitar jam 6.30 petang,” kata sumber sambil menambah si ibu dipercayai merasakan bahawa dia memasuki rumahnya sendiri ketika memasuki kenderaannya sebelum beredar dari Bazaar Ramadhan tersebut.

Tamat.

No comments:

Post a Comment