Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 September, 2009

PRS wanita anjur bengkel bina semangat pada 3 Oktober ini

Original fact by Edwin Raoh

SRI AMAN, Rabu (30 sept) – Pergerakan Wanita Parti Rakyat Sarawak (PRS) Pusat akan menganjurkan Seminar dan Bengkel Bina Semangat bertempat di Dewan Suarah Sri Aman pada 3 Oktober ini.

Jurucakap penganjur ketika dihubungi berkata dengan bertemakan Ke Arah Memantapkan Di Antara Generasi, Bengkel Bina Semangat di Dewan Suarah Sri Aman ini nanti akan bermula dari jam 8 pagi hingga ke jam 2.45 petang.

“Peserta dalam Bengkel Bina Semangat di Dewan Suarah Sri Aman ini kelak akan mencakupi kesemua ahli pergerakan wanita PRS termasuk anak-anak mereka yang berumur 18 tahun dan ke atas.

“Tujuannya adalah untuk mempertingkat kemahiran komunikasi, kemahiran peribadi, kesedaran terhadap kepentingan hubungan keakraban, tingkat kefahaman dikalangan peserta berlainan umur, menyemai sikap hormat-menghormati terhadap kaum dan agama serta memperkukuhkan kestabilan politik dalam negeri ini,” katanya.

Menerusi bayaran yuran berjumlah RM10 seorang, Bengkel Bina Semangat itu nanti menurut beliau akan berlangsung dalam tiga buah sesi iaitu: Prinsip Asas Kemahiran Peribadi (sesi 1) , Pemimpin Belia Hari Ini (sesi 2) serta Kesusahan, Kepelbagaian dan Penyatuan.

Sesi pertama bertajuk Prinsip Asas Kemahiran Peribadi yang akan bermula dari jam 8.15 pagi hingga 11.30 pagi ini menurutnya akan dikendalikan oleh Ketua Pergerakan Wanita PRS iaitu Doris Sophia Brodie.

“Manakala sesi kedua bertajuk Pemimpin Belia Hari Ini yang akan bermula dari jam 11.30 pagi hingga 12.30 tengahari itu akan dikendalikan oleh Ketua Pergerakan Pemuda PRS merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Begunan iaitu Mong anak Dagang.

“Kemuncak sesi bengkel ini iaitu Kesusahan, Kepelbagaian dan Penyatuan bakal diserikan lagi dengan kehadiran Presiden PRS merangkap Menteri Kemajuan Tanah iaitu Dato Sri Dr James Jemut Masing pada jam 1.30 petang,” katanya sambil menambah bahawa sesi pendaftaran peserta akan diadakan pada jam 7.30 pagi.

Sarapan pagi dan makan tengahari akan disediakan kepada semua peserta yang terlibat. Justeru mereka yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang bengkel ini boleh menghubungi Pejabat Pusat Setiausaha PRS menerusi talian 082-488331.

Tamat.

No comments:

Post a Comment