Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 September, 2009

program pemeriksaan percuma cni dapat sambutan memberangsangkan


Caption: BERTUGAS...Dr Thompson Chong (kiri) sebelum memulakan sesi pemeriksaan kesihatan CNI terhadap seorang penduduk (kanan) sambil ditemani oleh Voon (dua kanan) semalam.

SRI AMAN, Jumaat (25 sept) – Seramai 68 orang penduduk mengambil peluang untuk menjalani program pemeriksaan kesihatan secara percuma bertempat di Pusat Pengedaran Creative Network International (CNI) cawangan Sri Aman, Jalan Hospital semalam.

Pemeriksaan kesihatan secara percuma yang berlangsung dari jam 10 pagi hingga 5 petang itu adalah merupakan program kedua yang dilaksanakan bawah Projek Komuniti Penyayang CNI.

Pengurus pengedaran CNI cawangan Sri Aman, Thien Shiew Chiang ketika ditemui berkata sambutan orang ramai terhadap program ini tampak lebih memberangsangkan berbanding ketika ia dianjurkan pada 25 Ogos lalu apabila 35 orang penduduk hadir pada sesi pemeriksaan kesihatan percuma berkenaan.

“Penyakit Kencing Manis, Tekanan Darah Tinggi dan Kolestrol Tinggi adalah merupakan tiga masalah kesihatan yang paling umum dikalangan rakyat Malaysia pada masa sekarang.

“Justeru program ini merupakan salah satu usaha pihak kami untuk menyedarkan penduduk akan betapa pentingnya aspek penjagaan kesihatan diri masing-masing dari masa ke semasa,” menurut beliau.

Bagi menjayakan program pemeriksaan kesihatan secara percuma ini, pihaknya telah menjemput dua orang Pengurus Agensi Milion Diamond CNI dari Kuala Lumpur dan Serian iaitu Choong Mun Fok, Voon Sin Siaw dan Chin Jun Fah.

Ketiga-tiga mereka ini menurut beliau telah mengendalikan program pemeriksaan secara kesihatan secara percuma ini dikalangan orang ramai yang hadir bagi tujuan program berkenaan.

“Program pemeriksaan secara percuma ini turut diserikan lagi dengan kehadiran Dr Thompson Chong yang dijemput khas dari Semenanjung Malaysia bagi mengendalikan program terbabit,” katanya.

Justeru beliau berharap agar program pemeriksaan kesihatan secara percuma di CNI pada masa akan datang dapat menarik lebih ramai minta penduduk demi menyedarkan mereka tentang aspek kesihatan dalaman dan luaran badan.

Tamat.


No comments:

Post a Comment