Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 September, 2009

MDSA lancar kempen kebersihan di Engkeramut esok

SRI AMAN, Khamis (24 sept) - Majlis Daerah Sri Aman (MDSA) akan menganjurkan Kempen Gotong-Royong dan Anti Denggi 2009 bertempat di Rumah Kitchen, Kampung Nyelam, Engkeramut pada 25 September ini.

Menurut faks yang diterima, tujuan utama program ini diadakan adalah untuk memberi kesedaran kepada penduduk kampung di situ tentang pentingnya langkah menghapuskan kawasan pembiakan nyamuk aedes dalam kawasan kediaman masing-masing.

Malahan program gotong-royong ini juga menekankan tentang aspek kesihatan diri dengan melakukan kerja pembersihan di kawasan perumahan masing-masing secara lebih kerap.

“Selain itu program ini juga merupakan salah satu aktiviti bulanan MDSA Sri Aman disamping menjadikan ia sebagai platform untuk mempertemukan rakyat dengan wakil rakyat dalam kawasan masing-masing.

“Oleh yang demikian penduduk yang tinggal dalam kawasan Engkeramut dijemput hadir bagi menjayakan lagi penganjuran program ini nanti,” menurut kenyataan terbabit sambil menambah bahawa program ini nanti akan dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Begunan iaitu Mong Dagang.

Kenyataan terbabit juga menambah bahawa pihak MDSA juga bakal menganjurkan program yang sama bertempat di Sekolah Kebangsaan (SK) Paku Batu Lintang Sri Aman pada 29 September ini bermula jam 8 pagi.

Program itu nanti dijangka akan dirasmikan oleh Menteri Muda Kemajuan Tanah merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Simanggang, Datuk Francis Harden Hollis. Turut dijangka hadir pada program itu nanti, Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat.

Tamat...

No comments:

Post a Comment