Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

02 September, 2009

CUEPACS yakin kerajaan bayar bonus


Mugshot: WILLIAM GHANI BINA

SRI AMAN, Rabu (2 Sept) – Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) Sarawak yakin bahawa Kerajaan Pusat akan membayar bonus tahunan terhadap kakitangan kerajaan bersempena dengan sambutan Perayaan Hari Raya Aidilfitri tahun ini.

Pengerusinya William Ghani Bina berkata demikian menerusi kenyataan yang disiarkan dalam laman web sarawakupdate.com.my pada hari ini.

“Kami berharap untuk memperoleh bonus sebulan. Ia cukup baik jika kerajaan dapat membayar separuh bonus ini untuk perayaan Hari Raya manakala separuh lagi untuk perayaan Hari Krismas,” katanya pada laman web tersebut.

Walaupun pihaknya masih belum membuat sebarang permintaan rasmi terhadap kerajaan berhubung perkara terbabit namun beliau yakin bahawa pemimpin kerajaan komited mengutamakan keperluan rakyat dalam membuat sebarang keputusan.

Ghani juga berharap kerajaan dapat membuat pengumuman awal berhubung pembayaran bonus ini memandangkan sambutan perayaan Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelang dan pembentangan belanjawan pada akhir bulan ini.

“Pembayaran bonus ini dapat mengurangkan tanggungan golongan berpendapatan rendah disamping memberi erti lebih bermakna terhadap perayaan (Hari Raya) tahun ini terutama sekali dalam kalangan anak muda yang mengiimpikan pakaian baru serta perayaan hebat,” menurut beliau.

Sementara itu Ghani juga berharap agar semua rakyat di negeri ini yakin serta mempercayai tindakan kerajaan dalam memperkenalkan bahan api terbaru yang dikenali sebagai RON 95 sebelum ini.

“Kita boleh percaya dan harap ia adalah bagus. Ia adalah merupakan keputusan kerajaan...saya yakin bahawa tindakan kerajaan ini betul (berhubung pengenalan bahan api tersebut),” tekan beliau.
Tamat.

No comments:

Post a Comment