Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

21 August, 2009

wataniah dan lembaga amanah kpg lemanak jayakan gotong royong bersih kubur


Caption:

UNTUK ALBUM...Nasaruddin (berdiri tengah bertopi) sedang merakamkan gambar kenang-kenangan bersama anggota askar wataniah dan penduduk Kampung Hulu ketika berlangsungnya aktiviti tersebut baru-baru ini.


Fact n pix by :ZULIA HAJI JEMAT

SRI AMAN, Sabtu (22 Ogos) – Suasana menyambut kedatangan Bulan Ramadhan di Sri Aman dimeriahkan lagi dengan aktiviti gotong-royong membersihkan Tanah Perkuburan Islam Kampung Hulu yang dijayakan oleh Batalion Ke-2, Askar Wataniah dengan kerjasama Lembaga Amanah Kampung Lemanak di sini baru-baru ini.

Pengerusi Lembaga Amanah Kampung Lemanak, Nasaruddin Abu Jabar ketika ditemui berkata aktiviti gotong-royong ini melibatkan penyertaan lebih 80 orang ahli dari kedua-dua pihak terbabit.

“Tujuan utamanya aktiviti membersihkan tanah perkuburan Islam dan masjid ini dilaksanakan adalah untuk memeriahkan suasana sambutan Bulan Ramadhan pada tahun ini

“Dengan adanya aktiviti seumpama ini maka keadaan Tanah Perkuburan Islam Kampung Hulu akan sentiasa bersih bersesuaian dengan bulan bagi umat Islam menunaikan ibadat puasa mereka bagi tahun ini,” katanya.

Selain itu katanya aktiviti ini juga secara tidak langsung mampu mewujudkan semangat kerjasama dikalangan penduduk dalam melaksanakan pelbagai aktiviti kemasyarakatan di masa akan datang.

Malahan kata beliau aktiviti ini turut mampu mengeratkan lagi hubungan tali silaturahim dan semangat kekitaan dikalangan penduduk dan anggota tentera lebih-lebih lagi ketika menjelangnya sambutan Bulan Ramadhan di bandar ini.

Justeru beliau berharap agar aktiviti seumpama ini dapat diadakan lagi di masa akan datang demi memuliakan sambutan kedatangan Bulan Ramadhan di Bahagian Sri Aman.

Tamat.






No comments:

Post a Comment