Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 August, 2009

Saya tak berdendam dengan pengundi - Mussen


Caption: KENANGAN…Mussen (tiga kiri) menerima cenderamata dari Tr Ungkie (kiri sekali) sambil disaksikan oleh Jampi (dua kiri) ketika berlangsungnya majlis terbabit.

LUBOK ANTU, Isnin (24 Ogos) – Wakil rakyat tidak harus menyimpan rasa dendam terhadap para penduduk yang tidak mengundi mereka pada pilihan raya sebelum ini demikian menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batang Ai, Malcom Mussen anak Lamoh.

Menurut beliau pengundi mempunyai kebebasan dan hak untuk menyokong calon wakil rakyat dari pelbagai parti ketika menjelang pilihan raya memandangkan Malaysia mengamalkan sistem demokrasi di negara ini.

“Malahan saya sendiri juga tidak pernah menyimpan dendam terhadap para pengundi-pengundi yang tidak menyokong saya pada pilihan raya kecil bagu kawasan DUN Batang Ai yang lalu.

“Kita hidup dalam sebuah negara yang mengamalkan sistem demokrasi. Jadi wakil rakyat haruslah bersifat ‘gentlemen’ (budiman) sekiranya menang dalam pilihan raya di kawasan masing-masing,” katanya ketika berucap berucap merasmikan Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Rumah Panjang Ungkie, Tabau, Lubok Antu baru-baru ini.

Seseorang wakil rakyat itu kata Mussen haruslah mengajak semua rakyat di dalam kawasannya untuk saling bekerjasama menaiktaraf kebajikan hidup dan pembangunan diri masing-masing.

“Saya juga mengalu-alukan rakyat yang tidak mengundi saya pada pilihan raya kecil sebelum ini untuk tampil bertemu dengan saya sekiranya mereka mempunyai masalah masing-masing.

“Jangan malu berbuat demikian memandangkan saya bukan jenis orang yang berbendam dan enggan memberi bantuan kepada rakyat yang tidak menyokong saya dalam pilih raya kecil lalu,” katanya.

Justeru Mussen berharap agar rakyat di kawasan Batang Ai menghulurkan kerjasama terhadap dirinya dan Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak bagi mempertingkatkan taraf pembangunan kawasan terbabit di masa akan datang.

Mussen menerusi majlis itu telah mengumumkan peruntukan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) berjumlah RM5,000 kepada Biro Wanita Rumah Panjang Tr Ungkie. Hadir sama ialah Ketua Pemuda Parti Pesaka Bumiputera (PBB) Bersatu N.29 Batang Ai, Jampi Tutong dan pembantu khas kepada Ahli Parlimen Lubok Antu iaitu Zainie.

Tamat….

No comments:

Post a Comment