Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 August, 2009

RTM agih 1,000 bubur kepada penduduk

Caption: BERAMAL...Abang Sulaiman (kiri) sedang menyampaikan Bubur Lambok kepada seorang penerima (kanan) ketika berlangsungnya majlis itu semalam.

Fact n Photo: ZULIA HAJI JEMAT

SRI AMAN, Jumaat (28 Ogos) – Sejumlah 1,000 bungkusan Bubur Lambok diagihkan kepada penduduk dalam bandar Sri Aman menerusi Program Pengagihan Bubur Lambok Secara Percuma bertempat di perkarangan Surau RTM Sri Aman petang kelmarin.

Majlis pengagihan Bubur Lambok hasil anjuran Majlis Musyawarah RTM Sri Aman ini telah diagihkan oleh pengawal penyiaran stesen berkenaan iaitu Abang Sulaiman Abang Joh bermula jam 3.15 petang.

Beliau ketika ditemui semalam berkata program ini adalah merupakan salah satu usaha kerajaan untuk menghubungkan orang awam dengan jabatan kerajaan di sekitar daerah Sri Aman disamping memeriahkan lagi suasana sambutan Bulan Ramadhan.

“Selain usaha untuk merapatkan lagi hubungan di antara orang awam dan jabatan kerajaan, program ini juga dikenalpasti sebagai satu peluang bagi pihak kita untuk membuat amal kebajikan ketika berlangsungnya sambutan Bulan Ramadhan di Sri Aman.

Selain itu katanya Program Pengagihan Bubur Lambok secara percuma ini juga adalah merupakan tanda penghargaan daripada pihak mereka terhadap para pendengar setia RTM Sri Aman selama ini.

Malahan program ini juga menurut beliau menjadi satu peluang bagi pihak mereka untuk membuat amal kebajikan terhadap penduduk sekitar bandar ini ketika berlangsungnya sambutan Bulan Ramadhan di Sri Aman.

“Lagipun sambutan yang diberikan oleh penduduk sekitar bandar Sri Aman terhadap Program Pengagihan Bubur Lambok hari ini cukup memberansangkan apabila mereka mula membanjiri kawasan Surau RTM seawal jam 3 petang,” katanya.

Justeru Sulaiman berharap agar pihaknya dapat mengadakan semula Program Pengagihan Bubur Lambok ini menjelang sambutan Bulan Ramadhan pada tahun akan datang.

Tamat.


No comments:

Post a Comment