Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 August, 2009

Pemeriksaan kesihatan percuma CNI dapat sambutan







Caption: UJI KESIHATAN...Zulia Haji Jemat (kanan) sambil diperhatikan rakannya Morgan Alban (tengah) sedang menjalani ujian tekanan darah yang dikendalikan oleh Choong semalam.

SRI AMAN, Rabu (26 Ogos) – Seramai 35 orang penduduk mengambil peluang untuk menjalani program pemeriksaan kesihatan secara percuma bertempat di Pusat Pengedaran Creative Network International (CNI) cawangan Sri Aman, Jalan Hospital semalam.

Pemeriksaan kesihatan secara percuma yang berlangsung dari jam 8 pagi hingga 5 petang itu adalah merupakan program yang dilaksanakan bawah Projek Komuniti Penyayang CNI.

Pengurus pengedaran CNI cawangan Sri Aman, Thien Shiew Chiang ketika ditemui berkata kesemua 35 orang penduduk ini menjalani ujian saringan BMI, saringan lemak, saringan gula dalam darah dan saringan tekanan darah pada program itu.

“Penyakit Kencing Manis, Tekanan Darah Tinggi dan Kolestrol Tinggi adalah merupakan tiga masalah kesihatan yang paling umum dikalangan rakyat Malaysia pada masa sekarang.

“Justeru program ini merupakan salah satu usaha pihak kami untuk menyedarkan penduduk akan betapa pentingnya aspek penjagaan kesihatan diri masing-masing dari masa ke semasa,” menurut beliau.

Bagi menjayakan program pemeriksaan kesihatan secara percuma ini, pihaknya telah menjemput dua orang Pengurus Agensi Milion Diamond CNI dari Kuala Lumpur dan Serian iaitu Choong Mun Fok, Voon Sin Siaw dan Chin Jun Fah.

Ketiga-tiga mereka ini menurut beliau telah mengendalikan program pemeriksaan secara kesihatan secara percuma ini dikalangan orang ramai yang hadir bagi tujuan program berkenaan.

“Secara keseluruhannya pihak kami berasa amat berpuashati terhadap minat yang ditunjukkan oleh orang ramai dalam program pemeriksaan kesihatan secara percuma di premis CNI ini.

“Diharap agar program pemeriksaan kesihatan secara percuma di CNI pada masa akan datang dapat menarik lebih ramai minta penduduk demi menyedarkan mereka tentang aspek kesihatan dalaman dan luaran badan,” katanya.

Kakitangan Utusan Sarawak yang hadir bagi membuat liputan mengenai program itu turut dijemput untuk menjalani program pemeriksaan kesihatan secara percuma ini lewat petang kelmarin.

Tamat.




No comments:

Post a Comment