Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

21 August, 2009

Bazar Ramadhan Sri Aman kembali daa! 22 Ogos - 21 Sept


Caption: MERIAH...Gambar bertarikh 2 September 2008 ini menunjukkan suasana kemeriahan penganjuran Bazaar Ramadhan tahun lepas dan kemeriahan yang sama bakal dirasai bagi suasana sambutan Bazaar Ramadhan tahun ini.


SRI AMAN, Jumaat (21 Ogos) – Sambutan Bulan Puasa di bandar Sri Aman dijangka akan lebih meriah dengan adanya penganjuran aktiviti Bazaar Ramadhan bertempat di Jalan Main Bazaar bermula hari ini (22 Ogos) hingga 21 September ini.


Aktiviti Bazaar Ramadhan edisi ke-3 ini adalah merupakan anjuran Pejabat Residen Bahagian Sri Aman dengan kerjasama Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) Bahagian Sri Aman.


Jurucakap Pejabat Residen Bahagian Sri Aman ketika dihubungi memberitahu persiapan pendirian khemas bagi tujuan aktiviti Bazaar Ramadhan ini telah bermula semenjak dua hari yang lepas.


“Aktiviti Bazaar Ramadhan bersempena dengan sambutan bulan puasa yang secara rasminya akan bermula esok ini akan melibatkan penyertaan seramai 80 orang peniaga dari kawasan bandar Sri Aman.


“Aktiviti Bazaar Ramadhan ini dijangka akan menarik ratusan orang pengunjung pada setiap hari yang ingin membeli pelbagai juadah makanan dan minuman yang ditawarkan oleh peniaga di situ,” katanya.


Selain itu katanya aktiviti jualan makanan dan minuman di Bazaar Ramadhan yang terletak bersebelahan dengan kawasan Tokong Cina Sri Aman ini akan bermula pada jam 1 petang hingga jam 6 petang pada setiap hari.


Bazar Ramadhan, yang dianggap antara aktiviti tahunan paling menarik di bandar Sri Aman ini akan dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lingga, Hajah Simoi binti Haji Peri bermula jam 3.30 petang pada 27 Ogos.


Tamat...

No comments:

Post a Comment