Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 August, 2009

500 penduduk hadiri karniVAL wOW bank rakyat sri aman


Caption: SOJAR! SEDIA UNTUK MENEMBAK OT OT!...Para pengunjung sedang menyaksikan demonstrasi pengendalian senjata pemusnah anti – kereta kebal oleh Angkatan Tentera Malaysia (ATM) ketika berlangsungnya karnival berkenaan di SK Agama Sri Aman baru-baru ini.

Pix n news source by Zulia Haji Jemat (gaban)

SRI AMAN, Selasa (18 Ogos) – Lebih 500 orang penduduk dari sekitar bandar Sri Aman mengunjungi Mini Karnival ‘WOW’ anjuran Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad atau Bank Rakyat cawangan Sri Aman yang berlangsung di Sekolah Kebangsaan (SK) Agama Sri Aman baru-baru ini.

Pengurus Bank Rakyat cawangan Sri Aman, Roslan bin Ali berkata kehadiran pengunjung ke Mini Karnival ‘WOW’ ini bermula dari jam 8 pagi hingga 6 petang bermula 15 hingga 16 Ogos lalu.

“Tujuan utama Mini Karnival ‘WOW’ ini diadakan adalah untuk mendekatkan Bank Rakyat cawangan Sri Aman terhadap para pelanggan setianya dan orang ramai dari sekitar bandar ini.

“Dengan adanya Mini Karnival ‘WOW’ ini, pihak kita secara tidak langsung dapat mempromosi pelbagai jenis khidmat yang disediakan oleh Bank Rakyat kepada orang ramai yang hadir pada program itu nanti,” katanya.

Penganjuran hari pertama Mini Karnival ‘WOW’ itu katanya telah diserikan dengan pelbagai acara menarik antaranya ialah Pertandingan Pentanque antara jabatan kerajaan dan sekolah, gerai jualan, pameran, sukaneka anjuran SK Agama, pertandingan bola sepak, pertunjukkan bunga api dan wayang gambar.

Manakala pada penganjuran hari ke-2 pula, pihak Bank Rakyat telah mengadakan majlis minum pagi bersama VIP, pertandingan akhir Petanque, gerai jualan, pameran, pertandingan mewarna, pertandingan mencipta pantun bagi PIBG dan guru, makan tengahari bersama VIP, persembangan salingan dan penyampaian hadiah.

“Kesemua program yang diselitkan dalam Mini Karnival ‘WOW’ Bank Rakyat Sri Aman secara tidak langsung berjaya memeriahkan suasana penganjuran majlis di SK Agama Sri Aman ini tadi,” katanya.

Bagaimanapun Roslan percaya bahawa jumlah kunjungan penduduk ke Mini Karnival ‘WOW’ Bank Rakyat Sri Aman boleh melebihi 500 orang jika wabak Influenza A atau H1N1 tidak melanda negeri ini.

Tamat.


No comments:

Post a Comment