Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 August, 2009

250 bendera jalur gemilang diagih kepada penduduk




Caption:

1.SELAMAT HARI MERDEKA...Shamshuddin sedang memasang bendera mini Jalur Gemilang di atas cermin kenderaan milik penduduk sambil disaksikan oleh Charles (kiri beliau) ketika berlangsungnya kempen hari ini.

2. UNTUK ALBUM..Shamshuddin (tengah) bersama ketua jabatan sedang mengibarkan bendera Jalur Gemilang sebaik sahaja selesai kempen tersebut hari ini.

SRI AMAN, Rabu (26 Ogos) – Sejumlah 250 buah bendera Jalur Gemilang telah diedarkan kepada pengguna kenderaan, restoran, premis perniagaan dan jabatan kerajaan dalam bandar Sri Aman bersempena dengan sambutan Hari Kebangsaan pada tahun ini.

Pegawai Penerangan Bahagian Sri Aman / Betong, Charles Sigat anak Ason berkata 200 buah bendera daripada jumlah terbabit adalah merupakan bendera mini Jalur Gemilang yang diedarkan kepada pengguna jalan raya dalam bandar ini.

“Bendera mini ini telah diedarkan kepada pengguna jalan raya menerusi Kempen Kibar Jalur Gemilang yang berlangsung di hadapan Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman bermula dari jam 8.30 pagi hingga 9.30 pagi hari ini.

“Residen Bahagian Sri Aman, Abang Shamshuddin Abang Seruji telah dijemput untuk menyempurnakan kempen terbabit dengan mengedarkan bendera mini Jalur Gemilang tersebut kepada para pengguna jalan raya di sini,” katanya ketika ditemui pemberita pada pelancaran kempen berkenaan.

Manakala itu kata Charles selebihnya 50 buah bendera lagi (saiz standart) bakal diedarkan kepada restoran, premis perniagaan dan jabatan kerajaan yang terdapat dalam bandar ini.

Ia menurut beliau bertujuan untuk membolehkan orang ramai bersama-sama mengibarkan bendera Jalur Gemilang bersempena dengan sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke-52 pada tahun ini.

“Malahan kempen ini juga diadakan bersempena dengan 46 tahun Sarawak maju dalam Malaysia,” kata beliau sambil menambah bahawa kempen ini juga bertujuan untuk menanam sifat bangga dikalangan orang ramai di sini kerana menjadi sebahagian daripada rakyat Malaysia.

Justeru Charles berharap agar orang ramai dalam bandar ini dapat menghayati sambutan Hari Kemerdekaan atau Kebangsaan Malaysia yang Ke-46 ini dengan menghargai nikmat keamanan dan kesejahteraan yang mereka kecapi sekarang.

Hadir sama ialah Ketua Polis Daerah Sri Aman, DSP Mat Jusoh Muhammad, Pegawai Pejabat Belia dan Sukan Sri Aman, Shyennier Jean Serit, Ketua Cawangan Pejabat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Sri Aman, Wan Esmanto Wan Rosli dan para ketua jabatan yang lain dalam bandar ini.

Tamat.



No comments:

Post a Comment