Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 July, 2009

Hi guys,

Baru-baru ini penulis berasa melahirkan rasa kagum apabila pihak Jabatan Pelajaran Negeri menganjurkan Pekit Sampi dan Biau Peringkat Zon A (Kuching, Samarahan, Sri Aman, Betong) berteraskan Konsep 1 Malaysia yang diadakan di Dewan Suarah Sri Aman baru-baru ini.

Ianya merupakan satu usaha yang cukup menarik ke arah memupuk kesedaran generasi muda pada masa sekarang untuk memelihara adat dan budaya kaum masing-masing.

Tahniah di ucapkan kepada SMK Simanggang menerusi pesertanya Indin kerana berjaya memenangi pertandingan yang julungkalinya diadakan di negeri ini.

Indin akan mewakili Zon A untuk bersaing dengan peserta dari Zon B dan C menerusi pertandingan peringkat negeri di Kuching pada bulan Ogos ini.

Video di atas adalah rakaman persembahan seorang peserta dari SMK Melugu, Sri Aman yang mengambil bahagian dalam pertandingan tersebut. Bagaimanapun beliau hanya mendapat hadiah saguhati.

- 29 Julai

Berita penuh mengenai pertandingan itu boleh diperolehi menerusi arkib dalam blog ini untuk tempoh bulan Julai.

No comments:

Post a Comment