Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 June, 2009

Tapak lot Pesta Ikan Bulu dibuka 20 Julai ini

SRI AMAN, Rabu (24 Jun) – Majlis Daerah Sri Aman (MDSA) akan menawarkan tapak lot kepada orang ramai yang berminat untuk melaksanakan aktiviti niaga masing-masing menjelang sambutan Pesta Ikan Bulu 2009 bermula dari 24 hingga 26 Julai ini di bandar Sri Aman.

Menurut jurucakap MDSA ketika dihubungi berkata tapak lot itu akan mula ditawarkan kepada orang ramai bermula 20 Julai hingga sebelum ianya ditutup pada 24 Julai kelak bagi tujuan penganjuran Pesta Ikan Bulu 2009 di Tebingan Sungai Batang Lupar Sri Aman.

“Dengan saiz tapak lot berukuran 10 X 10 kaki (satu kanopi), mereka yang berminat akan dikenakan bayaran sebanyak RM120 bagi tujuan sewaan tapak terbabit selama tiga hari ( bermula 24 hingga 26 Julai).

“Bagaimanapun peniaga yang telah mendirikan kanopi di tapak lot masing-masing (selepas bayaran dibuat) boleh memulakan perniagaan mereka pada malam 23 Julai iaitu sebelum bermulanya penganjuran Pesta Ikan Bulu 2009 pada keesokan harinya,” menurut jurucakap terbabit.

Justeru mereka yang berminat menurut beliau boleh datang ke Bilik Bahagian Penguatkuasaan di tingkat satu bangunan MDSA bagi tujuan pertanyaan lanjut berhubung sewaan tapak lot berkenaan.

“Atau mereka yang berminat untuk menyewa tapak lot terbabit juga boleh menghubungi pegawai yang berwajib pada waktu pejabat di Bahagian Penguatkuasaan menerusi talian 083-322072 dan 083-322066,” katanya.

Tamat.






No comments:

Post a Comment