Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 June, 2009

SPR laksana Outreach Programme di DUN Engkilili

SRI AMAN, Rabu (24 Jun) –Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) akan mengadakan Program Outreach di kawasan Parlimen Lubok Antu khususnya di sekitar Dewan Undangan Negeri (DUN) N.28 Engkilili bermula 25 (Khamis) hingga 26 Jun ini.

Menurut berita yang disiarkan menerusi stesen radio RaSA FM atau RTM Sri Aman semalam, program Outreach ini bertujuan untuk membolehkan orang ramai di kawasan DUN Engkilili yang sudah menjangkau umur 21 tahun untuk mendaftarkan diri mereka sebagai pengundi bagi tujuan pilihan raya akan datang.

“Malahan program Outreach ini juga bertujuan untuk membolehkan para pengundi dari kawasan terbabit untuk memohon pertukaran alamat tempat tinggal dan lokasi mengundi menerusi program itu,” menurut siaran radio terbabit.

Program Outreach ini menurut siaran radio terbabit akan bermula di Tisak dan Lipat, Skrang pada 25 Jun bermula dari jam 8.30 pagi hingga 1 petang dan seterusnya berlangsung di Lidong dan Baloi, Skrang bermula dari jam 2 hingga 5 petang bagi hari yang sama.

Manakala itu pada 26 Jun, Program Outreach berkenaan menurut siaran terbabit juga akan berlangsung di San Semanju, Tito Ili dan Tito Ulu bermula dari jam 8.30 pagi hingga 1 petang.

Program Outreach ini menurut siaran itu lagi akan disambung semula di Semanju, Nibong dan Nanga Gelung (Semanju) bermula dari jam 2 hingga 5 petang pada hari yang sama.

“Justeru penduduk dari kawasan DUN N.28 Engkilili yang ingin berbuat demikian boleh datang ke lokasi yang dinyatakan menerusi Program Outreach ini mengikut jadual waktu yang telah dimaklumkan kepada mereka,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment