Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 June, 2009

Pertandingan Menyumpit Sarawak International Open 2009 bertempat di premis Villa Orang Asal pada Sabtu ini (27 Jun)

SRI AMAN, Selasa (23 Jun) – Orang ramai yang berkebolehan dalam sukan menyumpit boleh mencuba bakat masing-masing menerusi Pertandingan Menyumpit Sarawak International Open 2009 bertempat di premis Villa Orang Asal, persimpangan Jalan Sri Aman / Betong pada 27 Jun ini nanti.

Jurucakap penganjur, Robert Dan ketika dihubungi berkata Pertandingan Menyumpit Sarawak International Open 2009 yang bermula pada jam 8 pagi bertempat di premis Villa Orang Asal itu nanti adalah merupakan anjuran Kelab Menyumpit Daerah Julau.

“Sebanyak tiga buah kategori bakal diketengahkan pada pertandingan itu nanti iaitu Kategori Profesional Individu Lelaki dan Wanita, Kategori Kumpulan Lelaki dan Wanita dan Kategori Orang Awam.

“Ketika berlangsungnya pertandingan itu nanti juga pihak premis Villa Orang Asal turut mempamerkan hasil jualan tani dan hutan disamping menjual pelbagai juadah makanan serta minuman yang menarik,” katanya.

Bagi tujuan pertandingan ini kata Robert Dan, individu yang berminat untuk menyertai Kategori Profesional (Individu Lelaki dan Wanita) serta Kategori Kumpulan (Lelaki dan Wanita) masing-masing akan dikenakan bayaran sebanyak RM35 seorang.

Manakala itu kata beliau lagi individu yang menyertai Kategori Orang Awam bagi pertandingan ini juga akan dikenakan bayaran pendaftaran sebanyak RM15 seorang.

“Justeru mereka berminat boleh menghubungi saya sendiri di talian 013-8302001 atau Paul Inting dari Kelab Menyumpit Julau di talian 013-8114145 atau James dari Kelab Menyumpit Sri Aman di talian 019-8256929.

“Hadiah menarik akan disediakan kepada pemenang tempat pertama hingga ketiga juga hadiah saguhati kepada mana-mana peserta yang berjaya memperoleh kedudukan ke-4 hingga ke-10 dalam pertandingan ini,” katanya.

Robert juga berharap agar individu yang berbakat dalam sukan ini untuk tidak melepaskan peluang mengambil bahagian dalam Pertandingan Menyumpit Sarawak International Open 2009 di Villa Orang Asal pada tarikh itu kelak.

No comments:

Post a Comment