Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 June, 2009

Manfaatkan wang rebat sebaik mungkinn - Rayong


Mugshot: DR JOHNNICAL RAYONG NGIPA

by Edwin Raoh

ENGKILILI, Selasa (30 Jun) - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili Dr Johnical Rayong anak Ngipa menasihatkan para penerima wang rebat minyak pada masa ini untuk menggunakan wang terbabit bagi tujuan yang berfeadah.

Menurutnya, adalah lebih baik lagi sekiranya wang rebat ini digunakan untuk perbelanjaan sekolah anak-anak masing-masing atau disimpan di dalam bank bagi tujuan kegunaan masa depan.

“Walaupun tidak seberapa banyak namun janganlah menggunakannya untuk membeli benda tidak berfaedah seperti minum keras yang bukan sahaja boleh merugikan diri sendiri malah menjejaskan kesihatan“ katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap dalam Majlis Penyampaian Bantuan Wang Ehsan (Minyak) bagi kawasan Daerah Kecil Engkilili di Dewan Serbaguna Majlis Daerah Lubuk Antu, Engkilili di sini baru-baru ini.

Selain itu rakyat di negeri ini kata Rayong juga harus bersyukur memandangkan harga bahan api kini sudah pun menurun yang secara tidak langsungnya mengurangkan beban rakyat di kawasan dalam dan luar bandar negeri ini.

“Bagaimanapun saya kesal dengan sikap parti pembangkang yang menjadikan isu itu bagi meraih sokongan politik daripada rakyat untuk menentang kerajaan Barisan Nasional (BN).

“Tetapi kita bernasib baik kerana rakyat tidak mudah tepengaruh dengan pujuk-rayu parti pembangkang yang menggunakan isu kenaikan minyak ini untuk meraih sokongan dan perjuangan mereka” katanya.

Terdahulu seramai 191 penerima yang memiliki enjin sangkut di sekitar Daerah Kecil Engkilili menerima wang eshan (minyak) yang mencatatkan nilai keseluruhan berjumlah RM85,700.

Majlis Penyampaian Bantuan Wang Ehsan (Minyak) bagi kawasan Daerah Kecil Engkilili itu telah dirasmikan oleh Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyallau anak Badak.


Tamat….



No comments:

Post a Comment