Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

19 June, 2009

MAKSAK Sri Aman ke Pertandingan MAKSAK Peringkat Bahagian-Bahagian 2009 yang bakal berlangsung di Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Samarahan berm


SEMOGA BERJAYA...Shamshuddin (tengah) dan Zaidil (kanan) bergambar bersama pakaian rasmi dan para peserta kejohanan tersebut di hadapan Pejabat Residen Sri Aman hari ini. Turut kelihatan ialah Zaidi Sarkawai (kiri sekali).

SRI AMAN, Jumaat (19 Jun) – Pasukan MAKSAK Bahagian Sri Aman telah menghantar seramai 24 orang peserta untuk bersaing dalam Pertandingan MAKSAK Peringkat Bahagian-Bahagian 2009 yang bakal berlangsung di Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Samarahan bermula 20 hingga 21 Jun ini.

Pengurus pasukannya iaitu Zaidil Haji Ripin ketika ditemui berkata kesemua 24 orang peserta ini akan berentap dalam tiga buah acara yang bakal diadakan menerusi pertandingan itu antaranya ialah Pertandingan Dart, Catur dan Karom.

“10 peserta akan mengambil bahagian dalam acara Pertandingan Dart manakala 10 orang lagi pula akan mengambil bahagian dalam acara Pertandingan Karom dan selebihnya tiga orang lagi akan bersaing dalam acara Pertandingan Catur.

“Kesemua 23 (seorang pegawai pengiring) orang peserta ini telah dipilih menerusi satu sesi yang diadakan di Rumah MAKSAK Sri Aman sebelum ini bagi tujuan pertandingan berkenaan,” katanya sambil menambah bahawa pasukan itu akan diiringi pegawainya Zaidi Haji Sarkawi.

Terdahulu Residen Bahagian Sri Aman, Abang Shamshuddin Abang Seruji telah mengadakan perjumpaan kecil terhadap kesemua peserta terbabit di bilik mesyuarat Pejabat Residen Sri Aman pada jam 2.30 petang hari ini.

Beliau menerusi ucapan ringkasnya berharap agar para peserta menunjukkan kesungguhan masing-masing ketika memberi saingan terhadap para peserta lawan dari 10 pasukan bahagian dalam negeri ini pada pertandingan itu kelak.

“Paling penting anda (pemain) harus fokus ketika memberikan saingan kepada pasukan lawan kerana rentak permainan perlu konsisten bagi mencari peluang kemenangan dalam setiap acara yang anda saingi,” katanya.

Abang Shamshuddin kemudiannya menyempurnakan acara penyerahan baju pasukan MAKSAK Bahagian Sri Aman kepada pengurus pasukannya iaitu Zaidil Haji Ripin di hadapan bangunan pejabat residen terbabit.

Tamat.


No comments:

Post a Comment