Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 June, 2009

Join kempen derma darah di Hospital Betong 27 Jun ini!

SRI AMAN, Khamis (25 Jun) – Orang ramai dijemput untuk mengambil bahagian dalam aktiviti Kempen Derma Darah 2009 yang akan berlangsung di Hospital Bahagian Betong pada 27 Jun ini.

Kempen terbabit yang diadakan bersempena dengan sambutan Hari Penderma Darah Sedunia 2009 akan bermula dari jam 8.30 pagi hingga jam 12.30 tengahari menerusi tarikh yang telah dinyatakan.

“Kempen Derma Darah anjuran Hospital Bahagian Betong dengan kerjasama daripada beberapa buah syarikat di sini sebenarnya diadakan bersempena dengan Hari Penderma Darah Sedunia pada 14 Jun setiap tahun.

“Dengan kata lain aktiviti kempen derma darah ini akan diadakan serentak di seluruh dunia. Jadi pihak kami berharap agar orang ramai dapat hadir untuk menjayakan aktiviti kempen derma darah berkenaan,” kata jurucakap penganjur program berkenaan ketika dihubungi semalam.

Selain itu Kempen Derma Darah ini juga bertujuan untuk menampung keperluan Bank Darah Hospital Betong bagi kegunaan para pesakit yang memerlukan bekalan darah untuk sepanjang masa.

Malahan Kempen Derma Darah ini juga turut memberi peluang kepada orang ramai khususnya dari sekitar kawasan Betong untuk membuktikan keprihatinan mereka terhadap keperluan pesakit di hospital selama ini.

“Justeru orang ramai dapat membantu para pesakit di hospital yang amat memerlukan darah untuk terus hidup melalui penyertaan masing-masing menerusi kempen derma darah ini,” katanya.

50 penderma darah yang pertama akan diberikan sijil, saguhati dan jamuan makan minum menerusi aktiviti Kempen Derma Darah di Hospital Bahagian Betong pada 27 Jun itu nanti.

Tamat.

No comments:

Post a Comment