Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

14 May, 2009

Sri Aman jadi tuan rumah sambutan Hari Guru Peringkat Negeri Sarawak 2009 dari 19 hingga 21 Mei ini

SRI AMAN, Rabu (13 Mei) – Bandar Sri Aman akan menjadi tuan rumah kepada Majlis Perayaan Hari Guru Peringkat Negeri Sarawak 2009 bermula dari 19 hingga 21 Mei ini.

Menurut kenyataan media yang diterima hari ini, terdapat lima buah acara yang akan diadakan demi memeriahkan lagi Majlis Perayaan Hari Guru Peringkat Negeri Sarawak 2009 bagi tempoh tarikh tersebut.

Lima buah acara terbabit adalah Pameran Pendidikan, Malam Desiran Benak Bumi Kenyalang, Majlis Keilmuan: Forum Pendidikan, Lawatan Pendidikan dan Majlis Perasmian Perayaan Hari Guru 2009 Peringkat Negeri Sarawak.

“Pameran Pendidikan akan berlangsung di Mini Stadium Majlis Daerah Sri Aman bermula dari jam 2 hingga 4 petang pada 19 Mei ini manakala pada jam 7 hingga 10 malam pula pada hari yang sama akan berlangsung Malam Desiran Benak Bumi Kenyalang di Dewan Suarah Sri Aman.

“Malam Desiran Benak Bumi Kenyalang di Dewan Suarah Sri Aman ini akan dirasmikan oleh Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis pada jam 9.45 malam,” katanya.

Bagi 20 Mei pula, dua buah acara menarik akan berlangsung menurut kenyataan terbabit antaranya ialah Majlis Keilmuan: Forum Pendidikan di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sri Aman dan Lawatan Pendidikan ke Hidro Batang Ai / Skim Merindun, Lubok Antu.

Majlis Keilmuan: Forum Pendidikan di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sri Aman akan bermula jam 8 pagi hingga 12 tengahari manakala Lawatan Pendidikan ke Hidro Batang Ai / Skim Merindun, Lubok Antu pula bermula dari jam 2 hingga 5 petang.

“Kemuncak perayaan ini akan berlangsung pada 21 Mei apabila Ketua Menteri Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud akan merasmikan Majlis Perayaan Hari Guru Peringkat Negeri Sarawak 2009 di Dewan Suarah Sri Aman pada 9 pagi hingga 1 petang.

“Jadi pihak kami berharap agar Majlis Perayaan Hari Guru Peringkat Negeri Sarawak 2009 ini akan memberi lebih banyak makna terhadap golongan warga pendidik di negeri ini dan khasnya di Sri Aman,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment