Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 May, 2009

SMK Lake juara kawad




Caption:


1. TAHNIAH...Melvin (kiri) menyampaikan hadiah kepada pasukan pemenang (kanan) sambil disaksikan oleh Rahman (kiri sekali) dan Apo (tengah) ketika berlangsungnya pertandingan semalam.

2. UNTUK ALBUM...Apo (tengah) dan Rahman (kiri) merakamkan gambar kenang-kenangan bersama pasukan pemenang ketika berlangsungnya pertandingan pagi semalam.

SRI AMAN, Khamis (28 mei) - Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Lake dari Bau, Kuching telah dinobatkan sebagai juara keseluruhan bagi Pertandingan Kawad Peringkat yang berlangsung di Jabatan Bomba dan Penyelamat Bahagian Sri Aman pagi semalam.

Manakala itu dua buah sekolah menengah dari Bahagian Samarahan iaitu SMK Simunjan No.1 dan SMK Tae pula masing-masing mengondoli kedudukan tempat ke-2 dan ke-3 bagi pertandingan yang diadakan bersempena dengan Perkhemahan Kadet Bomba dan Penyelamat Malaysia Peringkat Negeri Sarawak berkenaan.

Enam buah lagi acara yang turut dipertandingkan pada pagi semalam ialah Pertandingan Kawad Kaki, Kawad Operasi Berhalangan Berhalangan (Kategori Basah lelaki dan perempuan), Kawad Operasi Menyelamat (Kategori Kering Lelaki dan Perempuan), Kawad Operasi Campuran, Pertandingan PC Terbaik dan Pertandingan Perkhemahan Terbaik.

SMK Simunjan No.1 telah menyandang gelaran johan untuk Pertandingan Kawad Kaki manakala SMK Lake dan SM Sains Kuching pula muncul pemenang kedudukan naib johan dan ke-3 bagi pertandingan tersebut.

Bagi Kawad Operasi Berhalangan Kategori Lelaki (Basah), SMK Simunjan No.1 sekali lagi menunjukkan kehebatan mereka apabila meraih tempat pertama manakala tempat kedua dan ketiga pula telah disandang oleh SMK Mendamit dari Limbang dan SMK Taee, Samarahan.

Kategori perempuan bagi pertandingan tersebut dimenangi oleh SMK Lake manakala tempat kedua dan ketiga pula masing-masing telah disandang oleh SMK Taee dan SMK Simunjan No.1. Pasukan lelaki dari SMK Mendamit telah mempamerkan kehebatan mereka apabila muncul juara bagi pertandingan Kawad Operasi Menyelamat (Kering).

SMK Taee dan SMK Simunjan No.1 untuk pertandingan kategori lelaki ini masing-masing menyandang kedudukan naib johan dan tempat ke-3. SMK Lake muncul johan bagi kategori perempuan pertandingan itu manakala kedudukan naib johan dan ketiga masing-masing telah disandang oleh SMK Mendamit dan SMK Taee.

Pertandingan Kawad Operasi Campuran (Kering) untuk kategori Lelaki dan Perempuan masing-masing disandang oleh Pasukan SMK Miri manakala tempat kedua dan ketiga pula disandang oleh SMK Lake dan SMK Taee.

SMK Simunjan No.1 muncul johan Pertandingan PC Terbaik manakala SMK Mendamit, Limbang menguasai kedudukan juara bagi Pertandingan Perkhemahan Terbaik.

Hadiah kepada pasukan pemenang telah disampaikan oleh Penolong Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Negeri Sarawak iaitu Melvin anak Amok. Hadir sama pada majlis berkenaan ialah Penyelia Badan Beruniform, Jabatan Pelajaran Negeri Sarawak, Apo Latit dan Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Sri Aman, Haji Abdul Rahman Haji Muhiyuddin.

Tamat...



No comments:

Post a Comment