Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 May, 2009

RM450,000 untuk tiga buah sekolah - Harden


Caption: UNTUK ALBUM...Harden (duduk tengah) sedang merakamkan gambar kenangan bersama lembaga pengurusan dari tiga buah sekolah penerima bantuan di sini hari ini.

SRI AMAN, Jumaat (22 Mei) – Tiga buah sekolah dari bandar Sri Aman telah menerima bantuan sekolah ‘mission’ daripada Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis menerusi majlis yang berlangsung di Dewan Gereja Saint Luke Sri Aman di sini hari ini.

Tiga buah sekolah yang menerima bantuan terbabit adalah Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Saint Luke, Sekolah Kebangsaan (SK) Saint Luke dan SK Saint Lawrence.

SMK Saint Luke yang diwakili oleh pihak lembaga pengurusan sekolah berkenaan telah menerima bantuan sebanyak RM150,000 manakala SK Saint Luke menerusi lembaga pengurusan mereka pula menerima bantuan sebanyak RM100,000.

Sebuah lagi sekolah iaitu SK Saint Lawrence menerusi lembaga pengurusan sekolah berkenaan juga menerima bantuan kewangan sebanyak RM200,000 daripada pihak kerajaan pada majlis itu.

Harden menerusi majlis berkenaan berharap agar bantuan kewangan tersebut dapat membantu para penerima memperbaiki segala kekurangan yang terdapat di sekolah masing-masing.

“Jadi diharap agar bantuan kewangan oleh kerajaan ini dapat membantu ketiga-tiga buah sekolah berkenaan untuk menaiktaraf kemudahan dan memperbaiki kekurangan yang terdapat sekolah masing-masing,” katanya.

Terdahulu Harden telah mengadakan perbincangan bersama para wakil penerima tersebut untuk mendengar segala masalah yang mahu diluahkan oleh pihak daripada tiga buah sekolah berkenaan.

Setelah mengadakan perbincangan selama satu jam (bermula dari jam 10 pagi), beliau bersama para wakil penerima kemudiannya meninjau kawasan Dewan Gereja Saint Luke Sri Aman terbabit.

Tamat.



No comments:

Post a Comment