Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 May, 2009

Pembangkang mencaci demi cari populariti - Rayong

Caption: MANFAATKAN...Rayong (kiri) sedang menyampaikan cek MRP kepada wakil tuai rumah (kanan) sambil disaksikan oleh Nyalau (tengah) ketika berlangsungnya majlis baru-baru ini.

SRI AMAN, Isnin (18 Mei) – Pihak pembangkang gemar menfitnah dan mencaci kerajaan Barisan Nasional (BN) demi menonjolkan diri mereka di hadapan rakyat kata Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong anak Ngipa.

Ini kerana menurut beliau pihak pembangkang tiada cara untuk mempopularkan diri mereka di mata rakyat melainkan hanya dengan menfitnah dan menggunakan pelbagai isu tidak berasas di negeri ini.

“Pihak pembangkang terdesak menggunakan cara itu kerana kerajaan BN lebih popular daripada mereka di kalangan rakyat dalam negeri ini.

“Bagaimanapun mereka tidak sedar bahawa BN popular kerana cekap menjaga kebijakan hidup rakyat manakala pihak pembangkang pula tidak popular kerana sering memberi janji palsu,” katanya.

Rayong berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Sambutan Pra Gawai 2009 bertempat di Rumah Kilin, Buyong Panjai, Lindong, Skrang dalam daerah Sri Aman di sini baru-baru ini.

Selain itu kerajaan BN sebelum ini sibuk melaksanakan polisi pembangunan untuk rakyat dan tiada masa untuk bertindak menfitnah orang lain seperti yang sering dilakukan oleh pihak pembangkang selama ini.

“Saya yakin rakyat di negeri ini tahu membezakan mana-mana pihak (BN dan pembangkang) yang layak untuk meneraju pembangunan hidup mereka.

“Mencaci dan menfitnah itu boleh dianggap sebagai taktik lapok. Mereka (pembangkang) tidak akan mudah memenangi hati rakyat hanya dengan bertindak mencaci dan memburukkan BN di mata mereka,” katanya.

Terdahulu Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau Badak telah merasmikan terbabit. Beliau menerusi majlis itu telah mengumumkan peruntukkan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) bernilai RM16,000 kepada Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Buyong Panjai dan RM4,000 kepada biro wanita rumah panjang tersebut.

Tamat.


No comments:

Post a Comment