Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 May, 2009

Mesti transfer kalau tiada alasan kukuh - Jusoh


Caption: RASMI...Jusoh (tengah) bersama para pegawai kanan IPD Sri Aman sedang menyaksikan upacara serah tugas di antara Lee (kiri) dan Shahibbul (kanan) ketika berlangsungnya majlis hari ini.

SRI AMAN, Jumaat (29 Mei) – Para pegawai dan anggota Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman diperingatkan supaya memikirkan sedalamnya keputusan untuk mengemukakan rayuan sekiranya diarah berpindah tugas ke tempat yang baru.

Ketua Polis Daerah Sri Aman, DSP Mat Jusoh bin Muhammad berkata terdapat sesetengah pegawai atau anggota yang cuba mengemukakan rayuan kerana merasakan tidak selesa sekiranya diarahkan berpindah tugas ke tempat baru sebelum ini.

“Para pegawai atau anggota lain-lain pangkat di sini cuma boleh mengemukakan rayuan untuk tidak berpindah ke tempat kerja baru sekiranya mereka mempunyai alasan yang munasabah.

“Ini kerana arahan pertukaran tempat tugas oleh pihak atasan perlu dipatuhi oleh semua pegawai dan para anggota untuk sepanjang masa sekiranya diarahkan berbuat demikian...jangan kemukakan alasan kurang munasabah atas sebab ini,” katanya.

Selain itu beliau juga menasihatkan semua pegawai dan anggota lain-lain pangkat untuk saling bekerjasama dalam memastikan kelancaran fungsi setiap jabatan dalam IPD Sri Aman selepas ini.

Setiap pegawai dan anggota kata Jusoh harus ‘turun padang’ untuk membantu jabatan yang mengalami kekurangan anggota tanpa dikongkong oleh had kuasa tugasan masing-masing.

“Jabatan Siasiatan Jenayah Nakortik IPD Sri Aman contohnya sedang mengalami kekurangan pegawai pada masa sekarang jadi saya mahu pegawai dari jabatan yang lain turun padang untuk membantu kelancaran fungsi jabatan narkotik selepas ini,” katanya.

Terdahulu Jusoh telah menyaksikan upacara serah tugas yang berlangsung di antara ASP Lee Hock Long dan Inspektor Shahibbul Najib Kamaruddin bertempat di Pejabat Siasatan Jenayah Nakortik IPD Sri Aman hari ini.

Lee, yang telah memegang jawatan Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Nakortik IPD Sri Aman semenjak Mei 2007 dahulu akan berpindah tugas ke Jabatan Siasatan Jenayah Nakortik IPD Dang Wangi, Kuala Lumpur.

Inspektor Shahibbul secara rasminya akan memangku jawatan Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Nakortik IPD Sri Aman daripada ASP Lee berkuatkuasa mulai hari ini.

Tamat.


No comments:

Post a Comment