Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 May, 2009

IPD Sri Aman adakan program PDRM bersama pelanggan


Caption: PENERANGAN...Seorang kakitangan IPD Sri Aman sedang menerangkan hal berkaitan barangan pameran kepada para pengunjung ketika berlangsungnya Program PDRM Bersama Pelanggan hari ini.


SRI AMAN, Jumaat (29 Mei) – Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman telah menganjurkan Program Pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) Bersama Pelanggan bertempat di perkarangan hadapan Stesen Bas Sarawak Transport Company (STC), Sri Aman bermula dari jam 8 hingga 11 pagi hari ini.

Program PDRM Bersama Pelanggan dengan kerjasama Jabatan Perpaduan dan Integrasi Nasional Bahagian Sri Aman ini bertujuan untuk merapatkan lagi hubungan di antara pihak polis dengan orang ramai dalam bandar Sri Aman.

“Menerusi program ini orang ramai berpeluang untuk menanyakan pelbagai hal yang berkaitan hal trafik dan jenayah di samping mengemukakan laporan yang berkaitan dengan bidang kuasa polis di kawasan ini.

“Ianya adalah merupakan satu kemudahan yang kita sediakan untuk mereka menerusi program berkenaan disamping mengeratkan lagi hubungan bersama mereka dalam sama-sama menangani hal jenayah dalam kawasan bandar ini,” kata Ketua Polis Daerah Sri Aman, DSP Mat Jusoh Muhammad ketika ditemui hari ini.

Selain itu beliau juga mahu orang ramai dalam bandar ini untuk memanfaatkan peluang yang disediakan oleh polis terhadap mereka menerusi program yang sama pada 18 Jun depan.

Program PDRM Bersama Pelanggan menurut Jusoh yang bakal diadakan pada 18 Jun ini nanti akan diadakan dengan kerjasama Pejabat Residen Sri Aman bertempat di Dewan Suarah Sri Aman.

“Program PDRM Bersama Pelanggan ini sebenarnya telah diadakan secara bulanan oleh pihak kita semenjak ianya bermula dua tahun yang lalu di lokasi yang terpilih dalam bandar ini.

“Respon setakat ini cukup baik. Justeru pihak kami berharap agar orang ramai beroleh manfaat menerusi kemudahan yang pihak kami telah sediakan pada Program PDRM Bersama Pelanggan hari ini,” katanya.

Orang ramai yang mengunjungi kaunter Program PDRM Bersama Pelanggan ini juga turut berpeluang untuk melihat pameran yang dikendalikan oleh pihak IPD Sri Aman.

Tamat.






No comments:

Post a Comment