Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 May, 2009

Bank Rakyat perhebatkan usaha promosi menerusi Program Pelanggan Dapat Pelanggan


Caption: ERAT SILATURAHIM...Rahman (tiga dari kanan) sedang merakamkan gambar kenang-kenangan bersama para kakitangan Bank Rakyat dan Rakan Aslah ketika berlangsungnya majlis mini berkenaan.

SRI AMAN, Rabu (20 Mei) –Bank Rakyat cawangan Sri Aman akan memperhebatkan lagi usaha untuk menjadikan institusi perbankan terbabit sebagai bank pilihan nombor satu dikalangan orang ramai dalam daerah ini.

Penolong Pengurus Bank Rakyat cawangan Sri Aman, Abdul Rahman Reduan berkata salah satu usaha terbabit ialah dengan mempromosi bank berkenaan di jabatan kerajaan dalam daerah ini menerusi Program Pelanggan Dapat Pelanggan.

“Kita akan cuba mewujudkan lebih ramai Rakan Aslah (pelanggan setia Bank Rakyat) menerusi Program Pelanggan Dapat Pelanggan yang telah buat pertama kalinya diperkenalkan pada tahun 2006.

“Setiap Rakan Aslah yang berjaya memperkenalkan pelanggan baru kepada pihak Bank Rakyat menerusi program ini akan diberikan insentif atau ganjaran demi memotivasikan lagi usaha mereka bagi tujuan terbabit,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada Utusan Sarawak ketika berlangsungnya Majlis Makan Tengahari Bersama Rakan Aslah anjuran Bank Rakyat cawangan Sri Aman bertempat di sebuah restoran tempatan di sini hari ini.

Semenjak Program Pelanggan Dapat Pelanggan dilancarkan pada tahun 2006 dahulu, Bank Rakyat cawangan Sri Aman menurut Rahman telah menunjukkan ‘out-put’ perolehan yang ketara berbanding tahun sebelumnya.

“Lagipun hampir 95 peratus daripada jumlah pelanggan Bank Rakyat cawangan Sri Aman yang sedia ada sekarang terdiri daripada kakitangan kerajaan semenjak program terbabit dilancarkan dahulu.

“Jadi pihak kami berharap dengan memperhebatkan lagi Program Pelanggan Dapat Pelanggan akan dapat menaikkan lagi status perbankan Bank Rakyat sebagai institusi perbankan nombor satu di bandar ini (Sri Aman),” katanya.

Terdahulu Rahman bersama kakitangan Bank Rakyat cawangan Sri Aman telah mempelawa para Rakan Aslah atau pelanggan setia bank berkenaan untuk menjamu selera bersama mereka bersempena dengan kejayaan program terbabit.

Tamat.

No comments:

Post a Comment