Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 May, 2009

Avelyn Siang - Gadis kacukan Iban Cina juara Pekit Kumang Gawai Simanggang 2009


Caption: CANTIK...Avelyn (tengah) sambil diapit oleh Michelle (kanan) dan Elisabeth (kiri) sedang bergambar dihadapan media sebaik sahaja selesai pengumuman keputusan Pekit Kumang Gawai 2009 di sini malam tadi.


SRI AMAN, Sabtu (23 Mei) – Avelyn anak Siang dari Rumah Untoi, Batu Besai, Sri Aman telah dinobatkan sebagai juara Pertandingan @ Pekit Kumang Gawai Dayak 2009 anjuran Sarakup Indu Dayak Sarawak (SIDS) dan Kesatuan Kebangsaan Dayak Sarawak (SDNU) cawangan Sri Aman di Dewan Suarah Sri Aman malam tadi.

Avelyn, 22, pelajar berketurunan kacukan Cina dan Iban dari Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) ini telah berjaya membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM800 beserta dengan sebuah Trofi, Selampai dan Bungai jari.

Kedudukan naib juara dalam pertandingan itu pula telah dimenangi oleh pelajar Universiti Teknologi Mara (UITM) cawangan Mukah iaitu Eruphrasia Michelle Ken, 20, dari Rumah Kilau, San Ugol.

Michelle telah membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM700 beserta dengan sebuah Trofi, Selampai dan Bungai jari manakala tempat ketiga pula telah disandang oleh Elisabeth Bedai Bill, 20, dari Taman Siang, Sri Aman yang juga membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM600 beserta dengan sebuah Trofi, Selampai dan Bungai jari.

Lima orang peserta yang berjaya membawa pulang hadiah wang saguhati sebanyak RM200 dan trofi pada pertandingan itu ialah Formita Brown, Lydia Desmond Bangga, Linny Lina James Jabu, Cecelia Jackson Gree dan Felecia John.

Simba anak Nalang yang merupakan isteri kepada Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis telah diberikan penghormatan untuk menyampaikan hadiah kepada para peserta pertandingan terbabit sambil diiringi oleh Pengerusi SIDS Sri Aman, Roselyn Abunawas.

Pertandingan yang diadakan bersempena dengan Majlis Makan Malam Gawai Dayak 2009 ini turut disaksikan oleh Harden sendiri bersama dengan Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat, Pegawai Daerah Lubok Antu, Nelson Mujah Girie dan pengerusi majlis, Roland Demong.

Tamat.

No comments:

Post a Comment