Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 April, 2009

Van langgar timbunan tiang konkrit


Caption:KUANG KUANG KUANG...Pembantu mangsa sedang memantau keadaan van yang rosak setelah merempuh timbunan tiang konkrit di sebuah laluan jalan raya di Meludam malam semalam.

SRI AMAN, Isnin (20 April) – Malang tidak berbau buat seorang peniaga bersama pembantu beliau apabila van yang mereka naiki merempuh timbunan tiang konkrit berhampiran sebuah jambatan yang masih dalam proses pembaikan di Meludam, Betong malam kelmarin.

Menurut sumber peniaga bersama pembantunya itu sedang dalam perjalanan pulang dari Meludam menuju ke Sri Aman setelah menjual pakaian di sana sekitar jam 9 malam kelmarin.

Kedua-dua mereka dipercayai terlupa akan wujudnya sebuah jambatan rosak yang menghubungkan jalan Sri Aman – Meludam, Betong walaupun mereka sebelum itu telah menggunakan laluan sementara yang dibina menyimpang dari jalan raya utama tersebut.

Disebabkan oleh kekurangan lampu amaran atau isyarat berhubung kewujudan jambatan rosak terbabit pada waktu malam, kedua-dua mangsa akhirnya merempuh timbunan tiang konkrit yang diletakkan di atas jalan raya berhadapan dengan jambatan rosak terbabit.

“Peniaga berkenaan mengalami kesakitan di bahagian dada kerana terhempap pada stering kenderaan van terbabit manakala pembantu lelakinya pula hanya mengalami luka kecil di bahagian kepala.

“Kedua-dua mereka kesal berhubung kekurangan tanda amaran yang disediakan berdekatan dengan lokasi kerja pembaikan jambatan terbabit sehingga menyebabkan van yang mereka naiki rosak teruk di bahagian hadapan,” kata sumber sambil menambah kedua-dua mangsa terpaksa tidur dalam van sebaik sahaja berlaku kemalangan.

Bagaimanapun kejadian kemalangan terbabit mungkin dapat dielakkan sekiranya mereka dapat mengingati lokasi jambatan rosak tersebut ketika memandu melimpasi kawasan berkenaan sebelumnya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment