Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

19 April, 2009

Rumah keluarga Bakri, Kpg Hilir musnah dalam kebakaran


Caption: MUSNAH...Dua orang anggota bomba sedang bertugas memadamkan api kebakaran yang memusnahkan kediaman Bakri Rapia dari Kampung Hilir malam semalam.

SRI AMAN, Isnin (20 April) – Kediaman milik keluarga Bakri bin Rapi musnah dijilat api menerusi sebuah kejadian kebakaran yang berlaku di Kampung Hilir Sri Aman lewat petang kelmarin.

Kejadian kebakaran terbabit dipercayai berlaku ketika Bakri sedang menunaikan solat sembahyang Maghrib bermula dari jam 6.39 petang di dalam rumahnya sendiri bersama anak perempuan, menantu serta seorang cucunya.

Ketika menunaikan solat sembahyang berkenaan, mangsa tiba-tiba terdengar bunyi litar pintas elektrik di dalam ruang rumah sebelum kesemua lampu dalam rumahnya terpadam sendiri.

“Mangsa kemudiannya api mula muncul setelah lampu rumah terpadam dan bertindak membawa semua ahli keluarga keluar dari rumah terbabit demi menyelamatkan nyawa masing-masing,” kata sumber dari tempat kejadian.

Sementara seorang jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Bahagian ketika dihubungi mengesahkan pihaknya telah menerima panggilan berhubung kejadian kebakaran terbabit pada jam 6.58 petang.

Sembilan anggota bersama dengan sebuah jentera pemadam kebakaran katanya telah bergegas ke tapak kejadian kebakaran pada jam 7 petang dan tiba di situ kira-kira 26 minit kemudian.

“Api kebakaran yang memusnahkan kediaman milik keluarga Bakri itu berjaya dikawal sepenuhnya pada jam 7.58 malam dan operasi oleh pihak kami tamat sepenuhnya pada jam 8.32 petang,” katanya.

Punca dan jumlah kerugian akibat kejadian kebakaran terbabit bagaimanapun masih belum diketahui dan kesemua empat orang ahli keluarga mangsa dilaporkan selamat tanpa ada sebarang kecederaan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment