Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 April, 2009

Kursus Keusahawan Penternakan Walit Secara Komersial di Dewan Pejabat Daerah Asajaya, Samarahan 25 Mei ini

SRI AMAN, Rabu – ASRADA Enterprise @ Global Markerting dengan sokongan Unit Pembangunan Usahawan Bumiputera Kuching akan menganjurkan Kursus Keusahawan Penternakan Walit Secara Komersial pada 25 Mei ini bertempat di Dewan Pejabat Daerah Asajaya, Samarahan.

Menurut jurucakap penganjur Zaidil Haji Ripin ketika dihubungi berkata kursus ini bertujuan untuk m,emberi pendedahan kepada teknologi pembinaan rumah burung bagi pengeluaran sarang wallet emas di Sarawak dan mengetahui potensi kawasan, potensi industri, impak penternakan terhadap alam sekitar, pasaran dan bantuan pembiayaan.

“Selain itu kursus ini juga bertujuan untuk memberi pengetahuan dan kemahiran teknik-teknik serta tips pengeluaran sarang burung wallet emas melalui rumah burung.

“Ini secara tidak langsung memberi peluang kepada usahawan bumiputera Sarawak untuk menceburi mbidang pengeluaran sarang burung wallet emas yang berpontensi pada masa sekarang,” katanya.

Semasa pra-pendaftaran para peserta yang berminat kata Zaidil hanya perlu menghantar nama, nombor kad pengenalan, alamat dan nombor telefon dengan menghantar Sistem Pesanan Ringkas (SMS) atau menghubungi beliau sendiri di talian 013-8355673 atau kepada Amat menerusi talian 013-8357880.

“Setiap peserta akan dikenakan yuran penyertaan berjumlah RM100 seorang. Kursus Kursus Keusahawan Penternakan Walit Secara Komersial hanya akan berlangsung selama sehari dan sijil akan diberikan kepada para yang telah mengambil bahagian.

“Proses pendaftaran peserta akan bermula seawal jam 8 pagi pada hari berkenaan dan ceramah mengenai kursus ini akan dikendalikan oleh Unit Pembangunan Usahawan Bumiputera Kuching, Jabatan Hutan, Argo Bank,” katanya.

Tamat.





No comments:

Post a Comment