Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 April, 2009

JKKK Kampung Masjid sampai derma kilat RM500 kepada keluarga Bakri


Caption: PRIHATIN...Noren (kanan) menyampaikan sumbangan wang kepada Bakri (kiri) sambil disaksikan oleh Zaidil (tiga dari kiri) ketika berlangsungnya majlis semalam.

SRI AMAN, Rabu (22 April) – Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Kampung Masjid Baru tampil membantu keluarga Bakri Rapia yang ditimpa musibah apabila kediaman mereka musnah dijilat api menerusi kejadian kebakaran yang berlaku di Kampung Hilir pada 19 April lalu.

JKKK Kampung Masjid Baru yang diketuai oleh Ketua Kampung Abang Noren bin Abang Naruddin telah menyampaikan bantuan kewangan berjumlah RM721 kepada keluarga mangsa kebakaran berkenaan menerusi majlis yang berlangsung pada jam 5 petang kelmarin.

Beliau ketika ditemui pemberita menjelaskan bahawa bantuan terbabit adalah hasil daripada aktiviti kutipan wang derma kilat yang dilakukan oleh pihaknya di sekitar Kampung Masjid Baru bermula 20 April lepas.

“Hasilnya pihak kami telah berjaya mengumpul sejumlah RM721 ini daripada semua penduduk dalam kawasan Kampung Masjid Baru untuk diserahkan kepada keluarga mangsa (Bakri).

“Justeru itu pihak JKKK Kampung Masjid Baru berharap agar keluarga Bakri dapat memanfaatkan sumbangan wang yang disampaikan oleh pihak kami ini dengan sebaik yang mungkin,” katanya.

Hadir sama untuk menyaksikan upacara penyerahan wang derma kilat ialah Pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Parlimen P.201 Batang Lupar, Zaidil Haji Ripin, Ketua Kampung Tanjung Engkabag, Haji Abang Mazaman Haji Kawi dan para ahli JKKK Kampung Masjid Baru yang lain.

Terdahulu rumah milik keluarga Bakri bin Rapia telah musnah dalam kejadian kebakaran yang bermula sekitar jam 6.39 petang pada 19 April lalu. Nilai kerugian kasar akibat kejadian kebakaran terbabit dianggarkan berjumlah RM90,000.

Tamat.

No comments:

Post a Comment