Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

27 April, 2009

Felecia juara Ratu Pesta Ikan Tapah Pantu 2009


Caption: KENANGAN MANIS...Felicia (duduk tengah) sambil diapit oleh Sharonnica (kiri) dan Livia (kanan) ketika sesi bergambar oleh para pemberita sebaik sahaja tamat pertandingan malam tadi.


SRI AMAN, Ahad (26 April) – Nasib menyebelahi Felecia Chuong dari Telagus apabila beliau dinobatkan sebagai johan Pertandingan Ratu Pesta Ikan Tapah yang diadakan buat julungkalinya bersempena dengan sambutan Pesta Ikan Tapah Pantu 2009 di Pekan Pantu, Sri Aman malam tadi.

Felicia muncul johan setelah persembahan dan jawapan yang diajukan oleh pihak penganjur terhadap dirinya berjaya menyakinkan pihak juri hakim untuk memberikan gelaran Ratu Pesta Ikan Tapah Pantu 2009 ini terhadap beliau.

Kemenangan Felicia ini sekaligus membolehkan beliau membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM500 beserta dengan piala kemenangan.

Sementara itu adik gadis dari Kampung Kesindu, Simunjan iaitu Sharonnica anak Diliu telah dinobatkan sebagai naib juara Pertandingan Ratu Pesta Ikan Tapah berkenaan manakala Livia anak Charles dari Muding pula muncul pemenang tempat ketiga.

Sharonnica dan Livia menerusi Pertandingan Ratu Pesta Ikan Tapah ini masing-masing membawa pulang hadian wang tunai berjumlah RM300 dan RM200 beserta dengan sebuah piala untuk setiap seorang.

Sembilan orang peserta yang turut mengambil bahagian dalam pertandingan ini ialah Ida Jelamin, Juwita Aldar, Sura Pakoi, Elizabeth Bedai, Jacqualine Unting Entika, Felicia Saili Renang, Lina Pengabang, Cecelia Jackson Geri dan Horija anak Igah.

Kesemua hadiah kemenangan dan saguhati kepada para peserta telah disampaikan oleh Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis sebaik sahaja selesai pertandingan berkenaan malam tadi.

Hadir sama ialah Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat, ADUN Balai Ringin, Snowdan Donald Lawan, Residen Sri Aman, Abang Shamsuddin Abang Seruji dan timbalannya, Desmond Douglas, pemangku Pegawai Daerah Sri Aman, Mahri Saparwi, Walikota Sri Aman, Piau Inggot dan Pegawai Pejabat Daerah Kecil Pantu, SAO Edward Michael Duk.

Tamat.

No comments:

Post a Comment