Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

31 March, 2009

Sober pun kena kebas daa.....


Caption: HILANG...Kay menunjukkan komponen absorber pada bahagian motorsikalnya yang telah hilang dicuri oleh pencuri pada malam tadi.

SRI AMAN, Isnin (30 Mac) – Seorang remaja lelaki yang menyewa di sebuah bilik dalam bangunan Lot 916, Jalan Hospital di bandar ini melahirkan rasa kesal apabila dua buah komponen penyerap hentakan (absorber) motorsikalnya dicuri oleh pihak yang tidak bertanggungjawab sekitar waktu malam tadi.

David Kay Merican, dari Kampung Putat, Sri Aman hanya menyedari komponen penyerap hentakan motorsikalnya hilang setelah dimaklumkan oleh kakitangan Utusan Sarawak Sri Aman pada waktu awal pagi hari ini.

“Kehilangan kedua-dua komponen absorber motorsikal saya ini telah disedari oleh para kakitangan pemasaran Utusan Sarawak sekitar jam 6 pagi hari ini yang secara kebetulan pada masa itu sedang menguruskan penghantaran surat khabar mereka berdekatan dengan tempat parkir motorsikal saya.

“Mereka kemudiannya memaklumkan kejadian ini kepada saya sendiri berhubung kehilangan kedua-dua komponen absorber saya itu,” katanya sambil menambah bahawa beliau sering meletakkan kenderaannya di bawah bangunan Lot 916 itu pada setiap hari.

Kay juga percaya bahawa motorsikalnya itu selalu diperhatikan oleh golongan terbabit pada setiap hari sebelum mereka melaksanakan kerja jenayah mereka sekitar waktu malam tadi.

Kehadiran bangunan baru di hadapan bangunan tempat tinggalnya itu menurut beliau dipercayai memudahkan lagi usahanya golongan tidak bertanggungjawab terbabit untuk kerja jenayah mereka.

“Kawasan bangunan lot 916 kini kian terlindung dan memudahkan kerja golongan terbabit. Bagaimanapun saya berasa bersyukur kerana mereka tidak mencuri motorsikal saya malam tadi,” katanya.

Kay kemudian menghantar motorsikalnya itu ke sebuah kedai mekanik berhampiran untuk memasang kembali kedua-dua komponen absorber yang sebelum ini hilang dicuri oleh golongan tersebut.

Tamat.



No comments:

Post a Comment