Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 March, 2009

Johnny sah bertanding di Batang Ai!


Caption: SAHKAN SPEKULASI! Johnny (gambar) kini telah membuat persiapan untuk bertanding sebagai calon bebas menerusi pilihanraya kecil DUN Batang Ai pada 7 April ini nanti.

SRI AMAN, Jumaat (20 Mac) –Johnny anak Chuat, dari Batang Lemanak, Lubok Antu hari ini telah mengesahkan spekulasi berhubung hasratnya untuk bertanding menerusi Pilihanraya Kecil bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Batang Ai pada 7 April nanti.

Terdahulu, spekulasi berhubung hasrat beliau untuk bertanding pada pilihanraya kecil terbabit buat pertama kalinya telah disiarkan pada laman web sriamannews.blogspot.com dan sarawakupdate.com.my kelmarin sebelum ianya disiarkan dalam beberapa akhbar tempatan berbahasa Melayu dan Inggeris pada hari ini.

Ketika dihubungi penulis hari ini, anak jati kelahiran Nanga Menyebat, Batang Lemanak berkenaan sememangnya serius dengan hasrat dirinya untuk melibatkan diri dalam bidang politik dengan menjadikan pilihanraya kecil DUN Batang Ai sebagai taruhan pertamanya.

“Saya mengesahkan spekulasi yang disiarkan pada kedua-dua laman blog terbabit. Justeru saya kini telah pun membuat persediaan rapi untuk bertanding sebagai calon bebas pada pilihanraya kecil DUN Batang Ai itu kelak

“Jika anda soal sama ada saya berasa gentar untuk menghadapi pilihanraya kecil DUN Batang Ai itu nanti maka jawapannya adalah tidak. Langsung tidak gentar,” menurut beliau sambil menyatakan kesediaannya untuk menghadapi mana-mana calon pada pilihanraya kecil itu kelak.

Selain itu beliau juga mendakwa bahawa lebih 70 peratus penduduk dari kawasan Batang Lemanak dan Ulu Engkari akan menyatakan sokongan masing-masing pada pilihanraya kecil DUN Batang Ai itu kelak.

“Peratusan ini diperoleh menerusi pemantauan yang dibuat oleh saudara-mara saya sebelum ini dan ianya dijangka akan terus meningkat menjelang pilihanraya kecil DUN Batang Ai itu kelak.

“Atas sebab inilah saya yakin akan mampu memberikan tentangan terhadap semua calon parti yang bakal bertanding pada pilihanraya kecil itu kelak...kita cuma perlu tunggu dan lihat ketika Hari Penamaan Calon pada 29 Mac dan seterusnya ketika Hari Pembuangan Undi pada 7 April ini nanti,” katanya.

Beliau turut menambah bahawa pemilih berdaftar di kawasan DUN Batang Ai mahu muka baru untuk memimpin serta meneraju hidup mereka untuk penggal tahun yang seterusnya.

Johnny, 38, Graduan dalam bidang Komunikasi dan Kewartawanan dari Carleton University, Canada ini dijangka akan muncul sebagai anak jati pertama dari kawasan Batang Lemanak untuk bertanding sebagai calon bebas dalam pilihanraya kecil itu nanti.

Johnny Chuat yang kini bekerja dengan sebuah syarikat carigali petroleum dan gas di peraiaran sempadan Malaysia-Vietnam juga merupakan pengasas kepada sebuah laman web dayak iaitu ruaikitai.com.

Tamat.


1 comment:

  1. saya sokong 100%,orang tu sigi bisi perangai nyadi ketua bala maioh,
    of www.bertikenterprise.com

    ReplyDelete