Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 March, 2009

Berikan Mussen ruang - Uggah

SRI AMAN, Isnin (23 Mac) – Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Douglas Uggah anak Embas mahu pihak pemberita memberi ruang kepada Malcom Mussen Lamoh untuk membuktikan keupayaannya menjelang pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Batang Ai ini kelak.

Mussen, 49, yang mewakili pihak Barisan Nasional pada pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Batang Ai dijangka akan menghadapi dua orang lawan dari Parti KeAdilan Rakyat (PKR), Jawah Gerang dan bebas iaitu Johnny Chuat.

Beliau ketika memberitahu laman web sarawakupdate.com.my kelmarin menjelaskan bahawa calon BN terbabit kini amat sibuk untuk menghadiri banyak majlis rasmi dan tidak mempunyai masa untuk meluangkan masa bersama pihak pemberita.

“Beliau (Mussen) sangat sibuk pada masa sekarang dan sedang bergegas untuk mengikuti sesebuah majlis rasmi...sebab itulah beliau tidak dapat bercakap dengan kamu (pemberita) semua,” menurut beliau yang juga merupakan Timbalan Pengarah Barisan Nasional (BN) untuk Pilihanraya Kecil Batang Ai ini nanti.

Selain itu Uggah juga berpendapat bahawa calon BN berkenaan Mussen Lamoh adalah merupakan seorang individu yang cukup baik hati, berkelayakan tinggi dan berdaya saing.

“Tolong jangan memandang rendah Mussen...beliau adalah seorang calon yang bagus. Saya cukup yakin bahawa beliau mampu menang pada pilihanraya kecil DUN Batang Ai ini kelak,” katanya.

Terdahulu laman web sarawakupdate.com.my telah melaporkan bahawa calon BN terbabit sering mengelak daripada bertemu dengan pihak pemberita yang ingin mendapatkan komen daripada beliau sendiri.

Mussen menerusi laman web terbabit juga dikatakan sering tidak hadir pada sidang media dan didakwa pernah menyebut ‘jangan ganggu saya’ kepada seorang pemberita wanita Borneo Post yang ingin meminta komen daripada beliau.

Komen Uggah berhubung perkara ini bagaimanapun telah terjawab semalam apabila faktor kesibukan calon BN terbabit menyebabkan beliau tidak dapat meluangkan masa untuk menjawab persoalan pihak media.

Tamat.

No comments:

Post a Comment