Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

14 February, 2009

Pembabitan dalam CNI boleh ubah taraf hidup, kata Thien


Caption: PENGHARGAAN...Yeo (kiri) sedang menyampaikan cenderamata kepada Liu (kanan) sambil disaksikan oleh Thien (tengah) ketika berlangsungnya majlis malam tadi.

SRI AMAN, Ahad (15 Feb) – Pengurus Pusat Pengendalian Creative Network International (CNI) cawangan Sri Aman, Thien Siew Chiang menasihatkan orang ramai di sekitar bandar ini untuk menyertai syarikat jualan langsung demi mempertingkat taraf ekonomi diri serta keluarga masing-masing.

CNI iaitu salah sebuah syarikat jualan langsung yang kukuh di era globalisasi ini menurut beliau sebagai contoh telah terbukti mengubah taraf kehidupan para pesertanya sehingga sekarang dengan melahirkan ramai jutawan baru semenjak ianya ditubuhkan pada 19 tahun lalu.

“Saya mempunyai sebab untuk mengalakkan orang ramai menyertai CNI. Ini kerana syarikat ini telah berjaya melahirkan lebih 50 jutawan baru di mana lima daripada jumlah terbabit berasal dari Kuching, Sarawak.

“Kesemua lima jutawan dari Sarawak yang katakan tadi adalah Voon Sin Siew, Haji Ramli bin Haji Jack, Irman Harmi bin Mohammad Salleh, Ashaari bin Sirat dan Ahmad bin Abdullah,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika berlangsungnya Majlis Makan Malam bersempena dengan Sambutan Tahun Baru Cina 2009 di Dewan Suarah Sri Aman malam tadi.

Selain itu kata Thien CNI juga adalah merupakan syarikat jualan langsung yang tidak terhad kepada penyertaan orang ramai tanpa mengira kaum, agama, pendidikan dan umur di negara ini.

Syarikat jualan langsung ini katanya telah memberi peluang kepada semua para peserta untuk membuktikan kesungguhan masing-masing demi membuktikan bahawa pilihan masing-masing adalah benar serta menguntungkan.

“CNI membuka peluang kepada orang ramai untuk menceburi diri dalam bidang perniagaan jualan langsung disamping mendidik diri masing-masing untuk berdikari dan tidak bergantung kepada aspek kehidupan gaji sahaja.

“Semakin anda berusaha maka semakin cerah peluang untuk berjaya itu wujud. Jika peserta itu tidak mengenal erti putus asa maka beliau berpeluang untuk muncul sebagai jutawan baru di negara ini,” katanya.

Justeru Thien berharap agar orang ramai di sekitar daerah Sri Aman tidak melepaskan peluang untuk menceburi diri dalam bidang perniagaan jualan langsung iaitu dengan menyertai CNI di masa akan datang.

Pengarah Eksekutif CNI Holding Malaysia, Liu Tianji, Datuk Dr Ngu Phiew Shien, Pengurus Pengendalian Pusat CNI Sri Aman, Thien Siew Chiang, pengerusi pengelola majlis, Yeo Pik Hsia dan dua orang Million Diamond Agensi Manager iaitu Chong Mun Fok serta Voon Sin Siaw.

Tamat.

No comments:

Post a Comment