Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 February, 2009

Munan Enterprise - syarikat penjualan bahan binaan, kejuruteraan dan elektronik pertama milik Bumiputera di bandar Sri Aman




1.SILA DATANG...Entalai (berdiri kiri sekali) sedang merakamkan gambar kenang-kenangan bersama beberapa pengguna di hadapan premis Munan Enterprise di di Lot 905, Blok 3, STD, Jalan Council hari ini.

2.UTAMAKAN PELANGGAN...Entalai sedang melayani beberapa orang pengguna yang sedang berkunjung ke premis Munan Enterprise untuk membeli beberapa barangan keperluan hari ini.

SRI AMAN, Selasa (24 Feb) – Entalai anak Munan, 52, anak jati Iban kelahiran Ulu Sungai Nibong, Sarikei membuka lembaran baru dalam sejarah perniagaan alat bahan binaan, kejuruteraan dan elektronik di bandar Sri Aman apabila beliau muncul sebagai peniaga Bumiputera yang pertama membuka perniagaan ini bermula 6 Februari lalu.

Menerusi syarikat yang diberi nama sebagai Munan Enterprise, Entalai menjual pelbagai jenis alatan dan barangan yang berkaitan dengan aspek binaan, kejuruteraan dan elektronik perkakasan rumah kepada semua pengguna di bandar ini.

Terletak di Lot 905, Blok 3, STD, Jalan Council, beliau menerusi Munan Enterprise telah menawarkan harga jualan yang berpatutan terhadap semua pengguna yang berkunjung ke premis perniagaan beliau untuk membeli barangan berkaitan.

“Saya menceburi bidang penjualan alat bahan binaan, kejuruteraan dan elektronik ini kerana saingan perniagaan ini tidak begitu tinggi dikalangan semua peniaga bukan Bumiputera dalam bandar Sri Aman sebelumnya.

“Dengan memperkenalkan harga jualan berpatutan dan kualiti barang yang amat baik saya yakin Munan Enterprise mampu menjadi tarikan para pengguna di bandar ini untuk dalam masa terdekat kelak,” kata beliau ketika ditemui Utusan Sarawak hari ini.

Buat peringkat permulaan, Munan Enterprise jelas Entalai telah menawarkan diskaun potongan harga istimewa bagi semua barangan yang dijual kepada semua pengguna untuk tempoh tiga bulan bermula dari tarikh premis ini dibuka.

Ianya bertujuan sebagai langkah untuk mempromosi dan menarik minat lebih ramai para pengguna dari sekitar daerah Sri Aman ini yang memerlukan alatan berkaitan dengan aspek binaan, kejuruteraan dan elektronik bagi kegunaan masing-masing.

“Antara barangan yang dijual dalam premis saya ini ialah cat, alatan pertukangan, paku, fius, soket penyambungan elektronik, kipas angin, enjin janakuasa elektrik, paip dan banyak lagi.

“Justeru saya berharap agar Munan Enterprise mampu muncul sebagai salah sebuah premis perniagaan yang mendapat tarikan paling utama daripada kalangan pengguna dalam bandar ini di masa akan datang,” kata Entalai yang juga mempunyai perniagaan jualan tekstil di Julai sekarang ini.

Beliau yang juga merupakan pembekal sah untuk syarikat Seamaster Paint yang berpengkalan di Kuching boleh dihubungi menerusi talian telefon 019-8484226 untuk mengetahui lebih lanjut tentang perniagaan ini atau boleh menghubungi anak beliau iaitu Donalbain di talian 013-812 4741.

Tamat.

No comments:

Post a Comment