Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

12 February, 2009

lelaki cedera di kolam renang, sri aman

SRI AMAN, Jumaat (13 Feb) – Seorang lelaki mengalami kecederaan luka dalam di bahagian bawah tapak kaki kirinya ketika sedang mandi di sebuah kompleks kolam renang dalam bandar Sri Aman lewat petang kelmarin.

Lelaki terbabit yang hanya mahu dikenali sebagai Boni, 29, berkata beliau mengalami kecederaan serius di bawah tapak kaki ketika sedang bergerak di tebing salah penjuru kolam renang berkenaan sekitar jam 6.45 petang.

“Setelah bersenam di gimnasium, saya bersama rakan-rakan kemudiannya bercadang untuk mandi di kompleks sukan renang berkenaan pada jam 6.15 petang.

“Ketika saya cuba memijak salah satu tebing penjuru kolam renang berkenaan, kaki saya secara tidak sengaja telah terkena permukaan tebing jubin yang patah serta tajam sehingga menyebabkan tapak kaki mengalami luka dalam sepanjang satu inci,” katanya.

Bagaimanapun beliau tidak memaklumkan perkara ini kepada pihak pengurusan kompleks kolam renang terbabit kerana percaya bahawa pihak berkenaan juga tidak mengetahui tentang perkara ini.

“Setelah mengalami pendarahan tanpa henti disebabkan oleh kejadian terbabit, saya telah meminta pertolongan rakan-rakan untuk menghantar saya ke hospital bagi tujuan rawatan lanjut

“Saya masih lagi mengalami pendarahan disebabkan oleh luka terbabit sehingga awal pagi hari ini dan bertindak menampal luka terbabit hanya dengan menggunakan silikon,” katanya.

Justeru beliau meminta pihak pengurusan kompleks sukan renang terbabit untuk memantau dan membaiki semula kerosakan di semua kawasan tebing dasar kolam renang terbabit demi mengelakkan kejadian yang sama berulang.

“Rakan saya juga pernah mengalami luka ketika mandi di sini beberapa minggu yang lepas tetapi tidaklah begitu serius berbanding dengan luka yang telah saya alami kelmarin,” katanya.

Tamat.






No comments:

Post a Comment