Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 February, 2009

Koperasi D’N Selera Sri Aman Berhad tawar pelbagai juadah makanan menarik untuk orang ramai dari bandar Sri Aman




Caption: MENARIK...Disamping tawaran juadah makanan yang menarik Koperasi D’N Selera Sri Aman juga menyediakan tempat duduk makan pelanggan yang menarik serta lebih selesa dari masa ke semasa.


SRI AMAN, Rabu (25 Feb) – Nama Koperasi D’N Selera Sri Aman Berhad mungkin tidak asing lagi dikalangan para penggemar masakan makanan Melayu di bandar Sri Aman ini selama ini.

Ini kerana Koperasi D’N Selera Sri Aman Berhad yang terletak Jalan Datuk, Kampung Masjid Baru berdekatan Masjid Besar Sri Aman itu menawarkan pelbagai juadah makanan istimewa mengikut selera para pelanggannya di bandar Sri Aman ini.

Antaranya termasuklah juadah Ikan Talapia (dimasak secara Stim, Sweet Sour dan goreng cili api) Ayam Masak Halia, Sotong Goreng Tepung, Sup Ekor, Nasi Kerang Goreng dan pelbagai menu menarik yang menyelerakan.

Pemiliknya, Abang Noren bin Abang Naruddin ketika ditemui berkata Koperasi D'N Selera Sri Aman Berhad ini merupakan sebuah kedai yang menjual barangan runcit sebelum ianya beralih kepada perkhidmatan menjual makan dan minuman pada awal tahun 2000.

“Setelah perniagaan saya dan isteri, Saimah Awang Dahlan mula berkembang maka premis kedai telah dibaikpulih pada awal April 2008 bagi mempertingkatkan mutu perkhidmatan dan keselesaan kepada pelanggan di sini,” katanya.

Premis ini kata Noren yang juga Ketua Kampung Masjid Baru Sri Aman kemudian telah ditukar kepada koperasi mulai pada 9 September 2008 dan masih meneruskan operasinya hingga ke hari ini.

Demi menarik kedatangan lebih ramai pelanggan ke Koperasi D’N Selera Sri Aman Berhad ini, pihaknya juga kata Noren akan menyediakan perkhidmatan Wifi kepada setiap pelanggan yang berkunjung ke premis ini.

“Selain itu Koperasi D’N Selera Sri Aman ini juga menyediakan perkhidmatan katering yang lebih dikenali sebagai Dang Arot Katering.

“Justeru orang ramai yang menempah perkhidmatan katering Dang Arot Katering ini boleh menghubungi saya sendiri di talian 019-4387183 atau talian telefon 083-327673atau fax 083-327673,” katanya.

Orang ramai yang ingin menikmati hidangan makanan di Koperasi D’N Selera Sri Aman bolehlah datang ke premis itu sendiri pada waktu operasi yang bermula dari jam 4.30 petang hingga 12 tengah malam pada setiap hari.
Tamat.




No comments:

Post a Comment