Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 February, 2009

Jangan ikut pembangkang, nasihat Nyalau


SRI AMAN, Jumaat (20 Feb) - Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau anak Badak menasihatkan rakyat kawasan luar bandar supaya tidak menerima hasutan daripada pihak pembangkang.

Beliau berkata, sokongan rakyat terhadap pihak pembangkang tidak akan memberikan sebarang keuntungan terhadap diri mereka sendiri kerana hanya kerajaan Barisan Nasional (BN) sahaja yang mempunyai sumber untuk membangunkan hidup rakyat.

“Menerusi media cetak atau elektronik saya yakin bahawa rakyat di negeri ini boleh menilai sejauh mana sumbangan pembangunan yang boleh pihak pembangkang berikan kepada mereka berbanding dengan kita (BN),” katanya.

Nyalau berkaya demikian ketika berucap merasmikan Majlis Merarau bertempat di Rumah Empading, Bunu Skrang dalam kawasan daerah kecil Engkilili, Sri Aman baru-baru ini.

Menurutnya, kehadiran parti pembangkang adalah untuk menghasut rakyat di kawasan luar bandar dengan memutar-belit pelbagai isu semasa supaya rakyat terpengaruhi dan tidak keberatan untuk memberi sokongan politik kepada kumpulan terbabit.

Lagipun pihak pembangkang kata Nyalau hanya akan mendampingi rakyat ketika menjelang musim pilihanraya dan seterusnya menghilangkan diri sebaik sahaja tewas atau menang dalam percaturan politik berkenaan.

“Wakil rakyat BN tidak seperti mereka (pembangkang) kerana kita akan sentiasa turun padang untuk menemui rakyat bagi mengetahui perkembangan hidup mereka tanpa mengira ketika musim pilihanraya atau tidak.

“Sehubungan ini saya mengajak rakyat untuk terus memberi sokongan padu kepada kerajaan BN kerana hanya melalui kita barulah kebajikan hidup rakyat di dalam dan luar kawasan bandar negeri ini dapat dipelihara,” kata beliau.

Hadir sama dalam majlis berkenaan ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili Dr Johnnical Rayong anak Ngipa, Pegawai Daerah Lubok Antu, Nelson Mujah anak Girie dan para ketua kaum di sekitar daerah terbabit.

Tamat.


No comments:

Post a Comment